A szürrealizmus abban a vékonyka történeti határsávban lubickol boldogan és önfeledten, amelyben a művészek megkérdezték magukat, a világot vagy Istent (őt a legkevesebben), hogy mi ennek az egész művészetnek az értelme. Az izmusok előtt nem az értelme volt a kérdés, hanem a módszertana, az izmusok óta, a posztmodernben pedig senki nem kérdez semmit, mert a lelkes és fölkészült kurátorok, művészettörténészek és intézményvezetők serege már elmondott mindent kisiskolási és nagyegyetemi szinten. A szürrealizmusról ma a földlakók jó része annyit legalább tud, hogy Dalí szürrealista volt, ami érdekes, mert a lángoló zsiráf érdekesebb, mint a virágcsendélet, a videóperformansz vagy a háromszázezer szürke négyzet ugyanazzal a színnel egymás tetejére festve.

A norvég Dreams nyert az idei Berlinalén, magyar sikert is hozott a fesztivál
A világ egyik legrangosabb filmfesztiválján magyar alkotást is díjaztak.