Mindig nagy öröm, ha az ember igazán izgalmas formanyelvi újítással találkozik. Dominik Moll Bestiáda (2019) című filmjében egészen elképesztő a cselekményvezetés. A film a tartalmát illetően is felkavarja az állóvizet, ugyanis egyre betegebb világunk felett gyakorol kegyetlen kritikát a rendező, ráadásul úgy, hogy az egyik legkényesebb témáról, a szerelemről beszél.
A Bestiádának tehát nagyon különleges a formanyelve. Úgy kell elképzelni a cselekményvezetést, hogy látunk egy történetet, amely néhány jelenetből áll. Aztán elkezdődik egy másik történet, amelyről kiderül, hogy valamennyivel korábbi, és addig tart, ahol az előző történet elkezdődött, illetve az előző történet elejéből is újralátunk néhány jelenetet, amelyek az új információk fényében új megvilágításba helyezik a dolgokat. Majd kezdődik egy harmadik történet, amely szintén belefut az előzőbe, aztán a negyedik is, vagyis ebben a filmben minden történet összeér, a fontosabb jeleneteket többször is láthatjuk, csak más nézőpontból, sokkal több információval a tarsolyunkban. És ez elképesztően érdekes. Igazi formanyelvi bravúr.
A film érdekessége, hogy ez egy olyan thriller, amelyben nagyon erős a melodráma. Annyira, hogy tulajdonképpen el is lehetne hagyni a filmből mindent, ami a thriller műfajára jellemző, akkor is megállná a helyét remek melodrámaként. Épp ezért is érdemes górcső alá venni azokat az élethelyzeteket, amelyeket kegyetlen kritikával illet a rendező. Az egyik legszembetűnőbb a főszereplő feleségének „szerelme” egy világunkkal nem túl sok kapcsolatban lévő fiatalember iránt, akiről annyit tudunk biztosan, hogy nem szokott beszélgetni emberrel, csak az állatokkal. A néző pedig nem hisz a fülének, amikor azt hallja a feleségtől – miközben a rendőrnek a megcsalás körülményeit magyarázza –, hogy ő csak némi gyöngédségre vágyott. Azt ugyanis a nőt még csak meg sem érintő, erősen sérült fiatalembertől biztosan nem kapta meg, láttuk, ha valakitől ebben a filmben gyöngédségre számíthatna, az éppen hogy a férje. De hát egy erkölcs és kapaszkodók nélküli elátkozott világot mutat be a rendező, amelyet a sátán irányít, ezt is látjuk: konkrétan Afrikából.