Vannak olyan filmek, amelyek nem azért aratnak osztatlan sikert, mert jó a rendezés vagy a színészi játék, hanem azért, mert nagyon eltalálják azt a hangulatot, amelyet a nézők éppen szeretnének viszontlátni a mozivásznon vagy éppen a televízió képernyőjén. A Karanténmeló ilyen film. Elsősorban nem az az izgalmas, hogyan alakul egy válni készülő házaspár sorsa, még csak az sem, hogy el tudják-e lopni a gyémántot a véreskezű milliárdos orra elől, hanem az, hogyan éldegélnek a karanténban.
A Karanténmeló című filmből az derül ki, hogy az otthonukba zárt emberek egyrészt viszonylag jól megvannak otthon, másrészt mindenki panaszkodik. De ami a legfontosabb, hogy karantén ide vagy oda, mindenki kommunikál. Ahhoz ugyanis, hogy lelkileg jól érezze magát az ember egy olyan helyzetben, mint a karantén, beszélgetni kell. Kimondani azt a temérdek szót, amit a másik is tud. Aztán amikor mindenki elmondta a „hülyeségeit”, mehet tovább az élet. A filmből az is kiderül, hogy a vásárlás is nagyon fontos. Mit vesz a világon mindenhol a modern ember ilyen helyzetben? A humoros szituációkkal egészen jól gazdálkodó Karanténmeló alkotói szerint elsősorban vécépapírt. Mert sok minden nélkül megvan a modern ember, de az efféle civilizációs kényelemből nem enged. Meg persze ott van a lista első helyén a bor is, és központi szerep jut a lisztnek. A modern ember sok mindenre képes ugyanis, amire az elődei nem voltak, például remekül húzogatja a kis nyilacskát a tabletjén, de kenyeret sütni nem tud. A világjárvány alatt azonban egy egész nemzedéknek kellett szembesülnie azzal, hogy nem tud kenyeret sütni. Legalábbis olyat, amilyet jó szívvel fogyasztana.

Fotó: HBO
Anne Hathaway lubickol a modern, emancipált nő szerepében, aki minden üvegplafont képes áttörni, ám azzal szembesül, hogy nemcsak cseverésznie kell a laptopján lévő videótelefonon keresztül, hanem ki is kell rúgnia a beosztottjait. A filmből kiderül, hogy a modern és karrierista nőnek igencsak kemény erkölcsi válságot okoz, hogy a vírushelyzetre kell fognia a leépítést, miközben jól tudja, már a világjárvány előtt elhatározták a leépítést a multinacionális cégnél. Ahol persze nincsen „én”, mindenkinek azt kell mondania, hogy „mi”. Egészen addig, míg ki nem rúgják az embert. Kevésszer látni szórakoztató filmben ennyire elgondolkoztató társadalomkritikát.