Vannak olyan filmek, amelyek nem azért aratnak osztatlan sikert, mert jó a rendezés vagy a színészi játék, hanem azért, mert nagyon eltalálják azt a hangulatot, amelyet a nézők éppen szeretnének viszontlátni a mozivásznon vagy éppen a televízió képernyőjén. A Karanténmeló ilyen film. Elsősorban nem az az izgalmas, hogyan alakul egy válni készülő házaspár sorsa, még csak az sem, hogy el tudják-e lopni a gyémántot a véreskezű milliárdos orra elől, hanem az, hogyan éldegélnek a karanténban.
A Karanténmeló című filmből az derül ki, hogy az otthonukba zárt emberek egyrészt viszonylag jól megvannak otthon, másrészt mindenki panaszkodik. De ami a legfontosabb, hogy karantén ide vagy oda, mindenki kommunikál. Ahhoz ugyanis, hogy lelkileg jól érezze magát az ember egy olyan helyzetben, mint a karantén, beszélgetni kell. Kimondani azt a temérdek szót, amit a másik is tud. Aztán amikor mindenki elmondta a „hülyeségeit”, mehet tovább az élet. A filmből az is kiderül, hogy a vásárlás is nagyon fontos. Mit vesz a világon mindenhol a modern ember ilyen helyzetben? A humoros szituációkkal egészen jól gazdálkodó Karanténmeló alkotói szerint elsősorban vécépapírt. Mert sok minden nélkül megvan a modern ember, de az efféle civilizációs kényelemből nem enged. Meg persze ott van a lista első helyén a bor is, és központi szerep jut a lisztnek. A modern ember sok mindenre képes ugyanis, amire az elődei nem voltak, például remekül húzogatja a kis nyilacskát a tabletjén, de kenyeret sütni nem tud. A világjárvány alatt azonban egy egész nemzedéknek kellett szembesülnie azzal, hogy nem tud kenyeret sütni. Legalábbis olyat, amilyet jó szívvel fogyasztana.

Fotó: HBO
Anne Hathaway lubickol a modern, emancipált nő szerepében, aki minden üvegplafont képes áttörni, ám azzal szembesül, hogy nemcsak cseverésznie kell a laptopján lévő videótelefonon keresztül, hanem ki is kell rúgnia a beosztottjait. A filmből kiderül, hogy a modern és karrierista nőnek igencsak kemény erkölcsi válságot okoz, hogy a vírushelyzetre kell fognia a leépítést, miközben jól tudja, már a világjárvány előtt elhatározták a leépítést a multinacionális cégnél. Ahol persze nincsen „én”, mindenkinek azt kell mondania, hogy „mi”. Egészen addig, míg ki nem rúgják az embert. Kevésszer látni szórakoztató filmben ennyire elgondolkoztató társadalomkritikát.




















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!