Jim Hanson (Liam Neeson) annak idején tengerészgyalogosként – konkrétabban: mesterlövészként – szolgálta a hazáját, ám azoknak a napoknak már vége. Jelenleg marhatenyésztőként morzsolgatja a napjait, és mivel elmaradt a hiteltörlesztéssel, a bank azzal fenyegeti, hogy elárverezteti a farmját – de már ez sem foglalkoztatja különösebben: „Oda a házam, a megélhetésem, és az egyetlen ember, aki miatt érdekelt ez az egész!”, összegzi helyzetét a tizenharmadik percben.
De mert földje Dél-Arizonában, közvetlenül az Amerikai Egyesült Államok és Mexikó határán fekszik, van még egy probléma, amivel gyakran szembesül. Értesíti hát a határőrséget a birtokán rendszeresen felbukkanó határsértőkről, ám ennél többet nemigen tesz – egészen addig, míg össze nem találkozik egy kétségbeesett anyával és annak tizenéves fiával, akik épp a mexikói drogkartell elől menekülnek.
Mivel a nő nem csekély összeget ígér neki azért, hogy elvigye a gyereket, Miguelt a Chicagóban élő rokonaikhoz, Jim rááll a dologra. De a kartell emberei sem tágítanak: négyfős különítményt indul utánuk, az eszközökben nem válogató „problémamegoldó” vezetésével.
Mindez a száznyolc perces film nyitó húsz percének összefoglalója, úgyhogy amikor Jim és Miguel – a férfi hűséges kutyája, Jackson kíséretében – nekivág az ezerhétszáz mérföldes útnak, a néző már sejti, milyen alkotással van dolga: egy apa-fiú, pontosabban nagyapa-unoka drámával, melyben a két merőben eltérő karakter végül összecsiszolódik.
És csakugyan így is lesz, ami rávilágít a film talán legnagyobb hibájára, vagyis arra, hogy kevés újdonságot tartalmaz, és meglehetősen kiszámítható. És mivel az első fél óra elteltével lassan alábbhagy a feszültség, azt is hozzátehetjük, hogy hiányzik belőle az átütő erő.
De a pozitívumok serpenyője sem maradt üres. A cselekmény hátterében például egy tagadhatatlanul létező probléma, a dél felől az Egyesült Államokba irányuló, illegális migráció áll. A készítők – nyilván szándékoltan – apolitikusan közelítenek a jelenséghez, valóságreflexióból mindez így is több, mint amennyit a hasonló jellegű, költségvetésű darabok általában megengednek maguknak.