A jelentkezőktől 60 másodperces videókat várnak, öt közérdekű témában, pró vagy kontra érvekkel.
Pölcz Ádám, az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar Magyar Nyelvi és Irodalmi Tanszék vezetője és a Petőfi Kulturális Ügynökség Kazinczy Műhelyének programigazgatója elmondta, arra biztatják a fiatalokat, hogy merjenek megszólalni, legyenek hatással kortársaikra, mint Petőfi, az első magyar influenszer.
Huszonhárom éve elismert és nagy rangnak örvend a Kossuth-szónokverseny az ELTE-n, amely mellé tavaly a Petőfi Kulturális Ügynökség Kazinczy Műhelye csatlakozott. Az esemény célja a vitakultúra fontosságának hangsúlyozása a legegyszerűbb, hétköznapi helyzetekre is kivetítve, hiszen véleménye mindenkinek van, elmondani azt egy percben azonban nem is olyan könnyű. A versenyzőknek jelentkezésképp egy legfeljebb 60 másodperces TikTok-videót kell készíteniük, de a döntőben egyéb műfajokban, háromperces, klasszikus szónoklatban és vitahelyzetben is megmérettethetik magukat
– fejtette ki Pölcz Ádám, aki azt is elárulta, hogy elképzelésük szerint ütköztetik a hagyományos és klasszikus retorikai értékeket és tudást elsajátító egyetemista réteget azokkal a fiatalokkal, akik nem klasszikus szónoklást tanulnak, mégis nagyon jó verbális képességekkel rendelkeznek, hiszen Petőfi és Kossuth is remek szónok volt, de eltérő stílusban tudtak nagyot alkotni.
A jelentkezés október 22-én éjfélig tart, a verseny nyertesei pedig akár félmillió forinttal, vagy egy fél éven át tartó influenszeri együttműködéssel is gazdagodhatnak.
A részletes nevezési feltételeket ide kattintva érhetik el.