A történet ismert: Amerika a vietnami háború közepette odahaza a hippijelenséggel küzd, miközben az átlagpolgár és a felső tízezer (vagy az ország méreteihez képest inkább millió) éli mindennapi életét. Egyik a New York-i utcán, a másik luxusnegyedben. Claude Bukowski (lengyel–magyar kivándorló család sarja) behívójának kézhezvétele után Oklahomából New Yorkba utazik, ahol a Central Parkban összeismerkedik George Berger hippivezérrel és társaival. De nem csupán a társadalom alsó szintjén – vagy inkább perifériáján – vegetáló, vegyes összetételű, azonos egzisztenciájú emberekkel, hanem az épp arra vetődő jómódú Sheilával is, akibe azonnal szerelmes lesz.
A szövődő barátság és a szerelem persze felszínre hozza a társadalmi problémákat, nézetkülönbségeket is, miközben elmerülünk a devianciákkal terhelt, társadalmon kívül rekedt hippi életérzésben, életvitelben. A drámai végkifejlet, hogy Bukowski végül teljesíti „hazafias kötelességét” és bevonul.
A behívóját korábban elégető és erősen békehívő Berger újdonsült barátját a katonai bázison meglátogatva helyet cserél vele, hogy a fiú még egyszer, utoljára együtt lehessen barátaival és nem utolsósorban elbúcsúzhasson szerelmétől, Sheilától. Arra azonban még – a riadókészültség ellenére – sem számítanak, hogy ezalatt sürgősséggel bevetésre küldik a századot, s vele a Bukowski helyett baráti gesztusként véletlen ott ragadt Bergert is, aki aztán több társával egyetemben életét veszti Vietnamban.
Nos, aki e rövid tartalommal felvértezve látogatott el a Pannon Várszínház által színre vitt Hair musicalre, nagyjából végigkövethette a cselekményt.
Enélkül azonban nehéz volt értelmezni, legfőképpen élvezni a Vándorfi László rendezte előadást. Nem segítette a tájékozódást a kritikán aluli hangminőség, a színészekre erősített, feltehetően kis teljesítményű, csíptetős mikrofonok, amelyek ugyancsak megnehezítették a szövegértelmezést.
Hiába helyeztek el egy-egy kivetítőt a színpad két oldalán az aréna legtávolabbi pontjain ülők (többek között e sorok írója) vizuális élményfokozásának érdekében, az érintettek számára világossá vált, hogy mégiscsak a méret számít. Ugyanígy kevéssé érthető, hogy egy nyolctagú, fúvósokkal megerősített rockzenekar a zene egyik fellegvárában, ahol már számos világsztár hozta lázba a nagyérdeműt, miért úgy szólal meg, mintha egy régi Sokol rádiót hallgatnánk.