A mesterséges intelligencia segítségével készült el a filmplakát

Elkészült Herendi Gábor új romantikus vígjátékának a plakátja. A plakát különlegessége, hogy Nánási Pál fotóművész és Frank Rizzo grafikus a mesterséges intelligenciát is felhasználták az elkészítéséhez.

2024. 07. 02. 12:02
Futni mentem werkfotó. Fotó: Bajkov Aurél Valentin
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zajlanak Herendi Gábor új filmjének utómunkálatai. A Futni mentem rendezőjének eddigi hét filmje az elmúlt két évtizedben közel 2,5 millió nézőt vonzott a mozikba, amivel messze a legsikeresebb magyar rendező. A rendszerváltás utáni filmkészítés tíz legnézettebb mozijából négyet Herendi rendezett, és egyedülálló módon valamennyi filmjét legalább százezer néző látta a mozikban.

Forrás: Vertigo Media


 

A filmnek most elkészült a fő plakátja, de a főbb szereplőkkel karakterplakátok is készülnek majd. A plakátfotózás a Nánási Fotóstúdióban volt, a színészeket Nánási Pál fotóművész fényképezte, a plakátot Frank Rizzo készítette. Nánási az évek során ikonikus portréfotók sokaságát készítette, címlapokon nagy számban köszönnek vissza a fotói, Frank Rizzo pedig az egyik vezető filmplakátkészítővé vált az elmúlt években.


Nánási a mesterséges intelligencia kapcsán úgy fogalmazott: 

Herendi Gáborral korábban még nem dolgoztam, és először karácsony körül találkoztunk, amikor eljött megnézni egy kiállításomat (Nánási Pál x AI x AR), ami részben kapcsolódott az AI témakörhöz is. Most is volt egy kiállításom (Sopronfeszt), melynek szerves része a mesterséges intelligencia és az abban rejlő lehetőségek voltak. A látogatókat interaktív játékra hívtam, hogy találják ki, a kiállított képeken melyik gesztus igazi, az általam készített kép és melyik az AI által generált. Érdekes lett az eredmény, kevesebb, mint fele arányban sikerült eltalálniuk, hogy melyik az igazi fotó. Ebből is látszik, hogy a jövőben nem lesz esélyünk kiszűrni az ilyen képeken, hogy mi a valós gesztus és mi nem az.  Amikor először hallottam a mesterséges intelligenciáról a képalkotást érintően, válságstábot hívtam össze a stúdióban és mondtam a kollégáknak, hogy hamarosan mindenki új munka után nézhet, mert itt az AI és már nem sokáig lesz szükség a munkánkra. Aztán elkezdtem komolyabban foglalkozni vele és megismerkedni a benne rejlő lehetőségekkel. Így egy év távlatában – a sok aggasztó lehetőség mellett – már látom, hogy lehet jól is használni. Például egy háttér vagy egy megfotózhatatlan téma esetében nagyon szépen lehet kontúrozni, felépíteni a közeget.

Frank Rizzo a plakátkoncepció kapcsán elmondta: – Mindig felcsillan a szemem, amikor a forgatókönyvben már „benne van a plakát”. Sajnos ritkaság, de ha van egy erős elem a történetben, ami plakátra kívánkozik – most éppen stílszerűen –, nem kell felesleges köröket futni. A Futni mentem esetében is ez történt. Szinte az első gondolatom az volt, hogy a négy női főszereplőt futva lássuk, míg a férfiak legyenek statikusak. Az volt a szándék, hogy a plakát a nők mozgásának és a férfiak passzivitásának kontrasztjával jelenítse a történet központi elemét. 

Továbbá a futás témája mint vizuális elem is hálás, mert alkalmas megmutatni a karakterek, ez esetben a nők erejét, ellenpontban a három férfivel, akik a partvonalról szurkolnak. 


A Futni mentem főszereplője egy anya (Udvaros Dorottya), aki férje halála után elhatározza, hogy teljesíti annak utolsó kívánságát, és lányaival (Lovas Rozi, Tenki Réka, Trill Beatrix) váltóban lefutja a maratont. Apró probléma, hogy egyikük sincs fizikálisan és mentálisan felkészülve a futásra. Az anya és lányai mellett ráadásul a rokonokat és barátokat is váratlanul éri a nők lehetetlennek tűnő vállalkozása.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.