Némiképp ellentmondásos, szerethető kép fogad a Váci utca híres cukrászdája előtt: a Harley-Davidson-fesztiválra érkező, vagány, bőrszerkós, tetovált, erős férfiak finoman megpödört bajusszal, kiskanállal eperfagyit majszolgatnak kehelyből. Kultúrák találkozásának beillő látvány, amikor néhány utcával arrébb az amerikai címerállattal, a fehér fejű rétisassal illusztrált bőrmellénybe öltözött harley-sok a szkíta bolt kirakata előtt vizsgálják a honfoglalás kori magyarok tárgyi örökségét.

Budapesten mutatta meg magát a Harley-Davidson
Sztereotípiák élnek bennünk a hatalmas fekete motorral, vagy ahogy ők mondják, „vassal” robogó harley-davidsonos férfiakról. Sokan azt hiszik, hogy vadak, fennhéjázóak és megalománok, de a világmárka rajongói nem így látják magukat. Ők egy kultúra részesei, egy nagy közösségé, akiknek életformájuk a márka képviselete. De mi valójában ez az életérzés, miért jó ide tartozni – túl a motorozás felszabadító élményén?
Június 22-től 25-ig minden budapesti belepillanthatott a Harley-Davidson kultúrájába, mivel az amerikai világmárka köré épült klubhálózat Budapesten ünnepelte évfordulóját. A találkozóra ellátogattak az alapító William A. Davidson dédunokái, Karen és Bill Davidson, valamint a cég elnök-vezérigazgatója, Jochen Zeitz és az európai vezetőség több tagja is. Ám nem kellett a látványos, belvárosi felvonulás útvonalán vagy klubtalálkozó központi helyszínén, a Puskás Aréna Parkban lenni ahhoz, hogy látványos motorkölteményekkel találkozzunk, szinte bárhol felbukkanhatott egy kisebb harley-s csoport a fővárosban. A világ minden tájáról érkeztek motorosok: Európa országai mellett Japánból, Ausztráliából, Indonéziából, Kanadából, az USA-ból és Kolumbiából is váltottak jegyet az ünnepre. A szervezők szerint mintegy 25-30 ezer motoros lehetett a városban, és a négynapos fesztivál ideje alatt százezer látogatóról tudnak, akiket a második napon a közelgő vihar sem ijesztett el.
Dobai Attila, a H.O.G. Budapest Chapter motorosklub alapítója és elnöke szerint sokéves munka és hosszadalmas kapcsolatépítés eredménye, hogy idén Magyarországon ünnepelte évfordulóját a világmárka.
– Az alapító Harley-Davidson nemcsak a gyártással foglalkozott, de közösséget is épített. Ezért szerveződött a márka köré hatalmas háló, és maradt a rajongótábor lojális. Szerintem ez adja a hangulat romantikáját. Fontos tudni, hogy a Harley-Davidson nem a sebességről szól, és nem a meggondolatlan fiatalok motorja. Elsősorban az ötvenes korosztály engedheti meg anyagilag magának, tehát elsősorban az élemedettebb korúak motorja. A jármű alkatából adódóan nem száguldunk, hanem élvezzük a motorozást – magyarázza a klubvezető.