Lázasan dolgozik egy forradalmian új motor fejlesztésén a Benetton csapatot a közelmúltban megvásárló francia Renault autógyár. Az új erőforrás készítői olyan vezérlőrendszert agyaltak ki, amely több mint húszezres percenkénti fordulatszámot tesz lehetővé. A tízhengeres, háromliteres erőforrás a gyár reményei szerint a következő szezon végén bevethető lesz.A gall mérnökök tervei alapján a szelepvezérlő rendszer a jelenleg használatos pneumatikus megoldás helyett elektromágneses elven működne – miniatűr tekercsek segítségével.Az új Renault versenyautó egyébként ma teszi meg az első kilométereket az ifjú ausztrál tesztpilóta, Marc Webber segítségével, egyelőre persze még a hagyományos motorral. Egyes jelekből egyébként arra lehet következtetni, hogy a McLaren-Mercedesnél is valami hasonló megoldáson törik a fejüket.És ha már az igazán nagyoknál tartunk: az idén a pilóták és a gyártók versenyében is második helyet szerző, s a költségvetését jelentősen emelő angol–német csapat, pontosabban a Mercedes már elkészült az új, F0 110 K jelzésű tízhengeressel, amelyet a december eleji, spanyolországi teszteken élesben is kipróbálhat David Coulthard és az új tesztpilóta, az osztrák Alex Wurz.– Teljesen új motort építettünk – mondta Norbert Haug sportigazgató. – Kisebb és könnyebb, ugyanakkor erősebb az elődjénél, és alacsonyabban van a súlypontja.A világbajnok Ferrari-csapat is gőzerővel dolgozik az új erőforráson Maranellóban. Az olaszok mérnökei azt ígérik, az új tízhengeres – amely csak részleteiben különbözik a 2000-ben Michael Schumachert a harmadik világbajnoki címéhez segítő 049-es jelzésű szerkezettől – 850 lőerős, az elődjénél könnyebb és aerodinamikai szempontból jobb lesz.
Rég nem volt ilyen sikeres felvételi
