Ha már Michael Schumacher is izzad...

2001. 03. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kasszasiker nem lesz a harmadik Malajziai Nagydíj – ez már biztos. A rendezők a belépők harminc százalékát tudták csupán elővételben értékesíteni, aminek az lehet a legfőbb oka, hogy a legutóbbi sepangi verseny óta alig öt hónap telt el. Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz „mogulja” szerint a versenynaptár módosítása okozza, hogy érdektelenség kíséri a Kuala Lumpur környéki pályán holnap (8 óra – m1, RTL, ORF1) sorra kerülő futamot.A sepangi 5543 méteres aszfaltkör közepesen gyors pálya, a motorok karakterisztikáját nézve leginkább a szuzukaihoz hasonlítható. A mérnököknek és a pilótáknak hatalmas kihívást jelenthet a várhatóan óriási hőség, hiszen az aszfalt közelében az 50 Celsius-fokot is túllépheti.A világbajnoki címvédő Michael Schumacher (Ferrari) szerint ez lehet az idény legkeményebb versenye. A háromszoros világbajnok döbbenten tapasztalta, hogy már ő is izzad, pedig ez eddig nem volt jellemző rá. Egyébként ha a kerpeni pilóta a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan holnap ismét győzne, akkor egymás utáni hatodik nagydíjelsőségét szerezné meg, hiszen tavaly az utolsó négy futamot is ő nyerte. Ezzel az örökrangsorban egyedüliként lenne második Alberto Ascari mögött, aki 1952–53-ban sorozatban kilencszer győzött (nem számítva az 1953-as indianapolisi 500 mérföldes versenyt, ahol nem ő nyert – a szerk.). Öt-öt egymás utáni győzelme van jelenleg Jim Clarknak, Jack Brabhamnek, Nigel Mansellnek és Schumachernek.Sepangban a tegnapi két szabadedzésen az olasz Trulli (Jordan-Honda) futotta a leggyorsabb kört. Trulli 1:38,846 perces ideje majdnem másfél másodperccel marad el Schumacher tavalyi, edzésen elért körrekordjától, ám a ma hajnalban rendezett időmérő tréningen akár új körrekord is születhetett. Ez azt jelenti, hogy az aerodinamikai szigorító intézkedések ellenére az autók – gyaníthatóan főleg a gumik jobb tapadása miatt – nem lassabbak, mint tavaly voltak, és egyesek szerint az óriási ütemű fejlődés miatt csupán a motorok hengerűrtartalmának csökkentésével lehetne valóban mérsékelni a tempót.Folytatva a tegnapi események felidézését: Trulli mögött – aki azon örvendezett, hogy csapatának végre volt egy problémamentes napja – a két ferraris volt a leggyorsabb, Schumi, Barrichello sorrendben. Coulthard csak a negyedik helyre tudta behozni McLaren-Mercedesét, míg Häkkinen, Trulli mögött több mint egy másodperccel lemaradva, hatodik lett. A két „ezüstnyíl” közé az ír Irvine Jaguarja ékelődött be, ami bravúros teljesítmény a nagymacskás istállótól, annál is inkább, mivel másik versenyzőjük, a brazil Burti nyolcadik lett.A Ferrari főnökei és pilótái teljes joggal voltak magabiztosak tegnap, míg a McLarennél az aerodinamikai beállításokkal küszködtek egész nap. „A legfőbb problémánk az, hogy az autó elején nem jó a tapadás, ezért nehéz vezetni” – magyarázta Häkkinen, aki csapattársával egyetemben hűtőmaszkkal a fején védekezett a hőség ellen. Nagy kérdés tehát, hogy a wokingiak menynyit tudnak fejlődni a holnapi versenyig. Melbourne-ben a vasárnapi bemelegítésen már Coulthard és Häkkinen vitte a prímet, és utóbbinak a versenyen is jó esélye lett volna a győzelemre, ha műszaki hiba miatt nem esik ki a 27. körben.A Honda motorral hajtott Jordan egyre látványosabban fejlődik, s ha a McLaren nem igyekszik, hamarosan nem a Ferrarival kell megküzdenie az első helyért, hanem Eddie Jordan pilótáival, Trullival és Frentzennel a második pozícióért.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.