Kasszasiker nem lesz a harmadik Malajziai Nagydíj – ez már biztos. A rendezők a belépők harminc százalékát tudták csupán elővételben értékesíteni, aminek az lehet a legfőbb oka, hogy a legutóbbi sepangi verseny óta alig öt hónap telt el. Bernie Ecclestone, a száguldó cirkusz „mogulja” szerint a versenynaptár módosítása okozza, hogy érdektelenség kíséri a Kuala Lumpur környéki pályán holnap (8 óra – m1, RTL, ORF1) sorra kerülő futamot.A sepangi 5543 méteres aszfaltkör közepesen gyors pálya, a motorok karakterisztikáját nézve leginkább a szuzukaihoz hasonlítható. A mérnököknek és a pilótáknak hatalmas kihívást jelenthet a várhatóan óriási hőség, hiszen az aszfalt közelében az 50 Celsius-fokot is túllépheti.A világbajnoki címvédő Michael Schumacher (Ferrari) szerint ez lehet az idény legkeményebb versenye. A háromszoros világbajnok döbbenten tapasztalta, hogy már ő is izzad, pedig ez eddig nem volt jellemző rá. Egyébként ha a kerpeni pilóta a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjhoz hasonlóan holnap ismét győzne, akkor egymás utáni hatodik nagydíjelsőségét szerezné meg, hiszen tavaly az utolsó négy futamot is ő nyerte. Ezzel az örökrangsorban egyedüliként lenne második Alberto Ascari mögött, aki 1952–53-ban sorozatban kilencszer győzött (nem számítva az 1953-as indianapolisi 500 mérföldes versenyt, ahol nem ő nyert – a szerk.). Öt-öt egymás utáni győzelme van jelenleg Jim Clarknak, Jack Brabhamnek, Nigel Mansellnek és Schumachernek.Sepangban a tegnapi két szabadedzésen az olasz Trulli (Jordan-Honda) futotta a leggyorsabb kört. Trulli 1:38,846 perces ideje majdnem másfél másodperccel marad el Schumacher tavalyi, edzésen elért körrekordjától, ám a ma hajnalban rendezett időmérő tréningen akár új körrekord is születhetett. Ez azt jelenti, hogy az aerodinamikai szigorító intézkedések ellenére az autók – gyaníthatóan főleg a gumik jobb tapadása miatt – nem lassabbak, mint tavaly voltak, és egyesek szerint az óriási ütemű fejlődés miatt csupán a motorok hengerűrtartalmának csökkentésével lehetne valóban mérsékelni a tempót.Folytatva a tegnapi események felidézését: Trulli mögött – aki azon örvendezett, hogy csapatának végre volt egy problémamentes napja – a két ferraris volt a leggyorsabb, Schumi, Barrichello sorrendben. Coulthard csak a negyedik helyre tudta behozni McLaren-Mercedesét, míg Häkkinen, Trulli mögött több mint egy másodperccel lemaradva, hatodik lett. A két „ezüstnyíl” közé az ír Irvine Jaguarja ékelődött be, ami bravúros teljesítmény a nagymacskás istállótól, annál is inkább, mivel másik versenyzőjük, a brazil Burti nyolcadik lett.A Ferrari főnökei és pilótái teljes joggal voltak magabiztosak tegnap, míg a McLarennél az aerodinamikai beállításokkal küszködtek egész nap. „A legfőbb problémánk az, hogy az autó elején nem jó a tapadás, ezért nehéz vezetni” – magyarázta Häkkinen, aki csapattársával egyetemben hűtőmaszkkal a fején védekezett a hőség ellen. Nagy kérdés tehát, hogy a wokingiak menynyit tudnak fejlődni a holnapi versenyig. Melbourne-ben a vasárnapi bemelegítésen már Coulthard és Häkkinen vitte a prímet, és utóbbinak a versenyen is jó esélye lett volna a győzelemre, ha műszaki hiba miatt nem esik ki a 27. körben.A Honda motorral hajtott Jordan egyre látványosabban fejlődik, s ha a McLaren nem igyekszik, hamarosan nem a Ferrarival kell megküzdenie az első helyért, hanem Eddie Jordan pilótáival, Trullival és Frentzennel a második pozícióért.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
