Hatalmas várakozás előzi meg a vasárnapi Spanyol Nagydíjat, és nem csak azért, mert a két héttel ezelőtti imolai futam bebizonyította, hogy az idén három, szinte egyformán erős istálló verseng a világbajnoki címért. A másik ok a „mankók”, azaz az elektronikus kipörgésgátló és más automatikus rendszerek bevezetése.A kipörgésgátló az utcai autóknál is megszokott módon működik, „apró” különbség azonban, hogy itt egy 800-850 lőerős, mindössze 600 kg-os „szörnyeteget” kell féken tartania. A csúszásgátló elektronika az autó haladási sebességét másodpercenként több ezerszer összeveti a hátsó, hajtott kerék kerületi sebességével, és ha eltérést tapasztal – ekkor pörög ki a kerék –, a gyújtás, az üzemanyag-adagolás megváltoztatásával szinte abban a pillanatban megszünteti a csúszást. A pilóta – aki így a kigyorsításnál a kicsúszás veszélye nélkül padlóig nyomhatja a gázpedált – a műszerfalon állítani is tud a szabályozó berendezés érzékenységén. A pilóták eltérően ítélik meg az új rendszer hatását: Mika Häkkinen szerint a kipörgésgátló a gyengébb pilóták számára jelent előnyt, míg Michael Schumacher éppen ellenkező állásponton van: azt mondja, mivel a tempó fokozódik, nő a mentális képességek szerepe, s ez a jobb pilóták esélyeit növeli.A hivatalos időmérő edzést ma 13 órakor, a versenyt holnap délután kettőtől rendezik (tv: m1).
Erdogan megerősítette álláspontját Ciprus kapcsán
