Ki pörög ki Barcelonában?

2001. 04. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatalmas várakozás előzi meg a vasárnapi Spanyol Nagydíjat, és nem csak azért, mert a két héttel ezelőtti imolai futam bebizonyította, hogy az idén három, szinte egyformán erős istálló verseng a világbajnoki címért. A másik ok a „mankók”, azaz az elektronikus kipörgésgátló és más automatikus rendszerek bevezetése.A kipörgésgátló az utcai autóknál is megszokott módon működik, „apró” különbség azonban, hogy itt egy 800-850 lőerős, mindössze 600 kg-os „szörnyeteget” kell féken tartania. A csúszásgátló elektronika az autó haladási sebességét másodpercenként több ezerszer összeveti a hátsó, hajtott kerék kerületi sebességével, és ha eltérést tapasztal – ekkor pörög ki a kerék –, a gyújtás, az üzemanyag-adagolás megváltoztatásával szinte abban a pillanatban megszünteti a csúszást. A pilóta – aki így a kigyorsításnál a kicsúszás veszélye nélkül padlóig nyomhatja a gázpedált – a műszerfalon állítani is tud a szabályozó berendezés érzékenységén. A pilóták eltérően ítélik meg az új rendszer hatását: Mika Häkkinen szerint a kipörgésgátló a gyengébb pilóták számára jelent előnyt, míg Michael Schumacher éppen ellenkező állásponton van: azt mondja, mivel a tempó fokozódik, nő a mentális képességek szerepe, s ez a jobb pilóták esélyeit növeli.A hivatalos időmérő edzést ma 13 órakor, a versenyt holnap délután kettőtől rendezik (tv: m1).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.