A virtuóz szólista előadása a gálán

Michael Schumacher, a Ferrari pilótája nyerte a 2001-es világbajnoki sorozat utolsó versenyét, a Japán Nagydíjat Szuzukában. A német versenyző pályafutása 53. futamgyőzelmét aratta. Mögötte a kolumbiai Juan-Pablo Montoya ért célba, megelőzve a skót Coulthardot.

Kemenczky Zoltán
2001. 10. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-FORMULA-1-
Jutalomjáték, gálaelőadás volt a 17. Japán Nagydíj – M. Schumacher szempontjából legalábbis mindenképpen. Az 53 körös versenyen szerzett újabb győzelmével, pontosabban az érte járó tíz ponttal a négyszeres világbajnok újabb két rekordot döntött meg: már 801 pontot gyűjtött pályafutása során, így megelőzte az örökranglista korábbi éllovasát, a francia Alain Prostot (798 pont). A 32 éves sofőrzseni 58 pontos előnnyel nyerte az összetett versenyt Coulthard előtt, ami szintén egyedülálló a szakág történetében. Az eddigi legnagyobb különbség Nigel Mansell nevéhez fűződött, az angol versenyző 1992-ben 52 pontos előnnyel végzett az élen. M. Schumacher kétségtelenül pályafutása legjobb évét tudhatja maga mögött, hiszen negyedszer lett világbajnok, az örökranglista élére ugrott a megnyert nagydíjakat nézve, és kilenc futamon intették le elsőként.
A Japán Nagydíj mellesleg az indianapolisi verseny után maga volt a merő unalom. A szólista, M. Schumacher virtuóz játékához a többiek szolgáltatták a háttérzenét. Már a szombati időmérő edzésen mutatott teljesítménye után sem sokan fogadtak volna másra, ahogyan azonban a rajt után faképnél hagyta a mezőnyt, az Ayrton Senna legsikeresebb időszakát idézte. Csapattársa, Rubens Barrichello is nagyon gyors volt az első néhány körben – bizonyítva a Ferrari műszaki fölényét –, balszerencséjére azonban a második helyen száguldó Montoya az útját állta, így a brazil egyre távolabb került a futamgyőzelemtől, amely viszont az egyetlen reménye lett volna az öszszetett második hely megszerzésére. Talán M. Schumacher is örült kicsit annak, hogy márkatársa képtelen fölkapaszkodni mögé a második pozícióba, hiszen ígéretet tett arra, hogy ha rajta múlik, engedi nyerni Barrichellót. Így azonban nem kellett gyakorolnia ezt a gesztust, nyugodt lélekkel haladhatott a győzelem felé.
A két búcsúzó, Jean Alesi és Mika Häkkinen közül az előbbi távozik keserűbb szájízzel a Formula–1-ből. A francia veterán a 6. körben Räikkönen (Sauber) mögött haladt a tizedik helyen, amikor ifjú kollégája megpördült, és Alesi már nem tudta elkerülni az ütközést. Ezzel zárult az avignoni 1989-ben kezdődött pályafutása. Häkkinen – aki hivatalosan nem vonul vissza, csak kihagyja a jövő évet – ezúttal is úriemberként viselkedett: átengedte a harmadik helyet csapattársának, Coulthardnak, bár annak nem lett volna szüksége erre, tekintve, hogy Barrichello csak az ötödik helyen autózott.
A száguldó cirkusz most néhány hónapra „sátrat bont”, hogy aztán jövőre az ismerős arcok mellett új, sokat ígérő tehetségekkel kezdje el ismét világkörüli turnéját.
***
A Japán Nagydíj végeredménye: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:27:33,298 óra, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) + 3,154 mp, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes) + 23,262, 4. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes + 35,539, 5. Barrichello (brazil, Ferrari) + 36,544, 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW) + 37,122. A vb végeredménye, pilóták: 1. M. Schumacher 123 pont, 2. Coulthard 65, 3. Barrichello 56, 4. R. Schumacher 49, 5. Häkkinen 37, 6. Montoya 31, 7. Heidfeld (német, Sauber) 13, 8. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda) 12, 9. Räikkönen és Trulli (olasz, Jordan-Honda) 9-9. Gyártók: 1. Ferrari 179, 2. McLaren 102, 3. Williams 80, 4. Sauber 22, 5. Jordan és BAR 17-17, 7. Benetton és Jaguar 10-10, 9. Prost 4, 10. Arrows 1.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.