- Autósport -
Hubert Auriol bevezetésképpen elárulta: életében először jár Magyarországon, két napot tölt itt, s a főváros nagyon tetszik neki.
„Azért járom a világot, hogy népszerűsítsem a Dakar-ralit, éppen ezért nagyon nagy öröm számomra, hogy már Magyarországon is egyre többen éreznek kedvet arra, hogy részt vegyenek a versenyünkön. Megígértem, hogy vigyázok rájuk” – mosolygott az Etiópiában született, háromgyermekes családapa.
A közgazdász végzettségű versenyigazgató a 2003. január 1-jén hajnalban rajtoló túra útvonaláról elmondta: a 25., jubileumi Dakar-rali az előző évtől eltérően ezúttal az észak-afrikai országok, Tunézia, Líbia és Egyiptom sivatagait érintve halad a Vörös-tenger partján fekvő Sharm El Sheikh városáig.
„Különleges az útvonal, olyan, amely miatt ezt a versenyt soha nem felejtik el azok, akik vállalják, hogy megküzdenek a sivataggal – folytatta. – Amikor az ember először vállalkozik erre az útra, sokan úgy gondolják, megőrült. Rólam is ezt hihetik sokan, lehet, de én tudom, miért foglal el ez a verseny olyan fontos helyet az életemben. Felfedezni Afrikát, a sivatagot, átélni megannyi kalandot – ez csodálatos. A három hét során még csak nem is sejted, mi történik a következő percben, olyan dolgokat tudhatsz meg magadról, amikről előtte sejtelmed sem volt. Ahhoz, hogy sikeresen befejezd a versenyt, nem csupán jó autóra, jó csapatra és komoly háttérre van szükséged, hanem emberi nagyságra is. Amikor az ember egyedül van a Föld legszebb sivatagában, hirtelen észreveszi, milyen kicsi is valójában.”
Gondolataival Auriol talán még azok számára is kedvet csinált a Dakar-ralihoz, akik eddig a városból sem szívesen tették ki a lábukat.
„Ez a viadal azért is szép, mert mindenki számára nyitott – mondta. – Nem kell hozzá bajnokságot nyerni, nem kell magad kvalifikálni rá, ha van autód, van csapatod és van vállalkozó kedved ahhoz, hogy megpróbáld, akkor szinte minden feltétel adott. A Dakar-rali hangulata, légköre és szelleme lényegében semmit nem változott az utóbbi huszonnégy év alatt. A sivatagban nincsenek éttermek, nincsenek ötcsillagos szállodák, mindenki a földön alszik, nincsenek különbségek.”
Kérdésünkre válaszolva az 1981-ben és 83-ban motorkerékpárral, 1992-ben autóval Dakart nyerő, ötvenesztendős sportoló kifejtette: a 2003-as viadal útvonala biztonságos, a versenyzőknek nem kell tartaniuk háborúzó törzsektől és lesben álló támadóktól.
„Mind Tunéziában, mind Líbiában, mind pedig Egyiptomban élvezzük az ottani kormány teljes támogatását, alkalmanként még a hadsereg is gondoskodik a nyugalmunkról. Emiatt egyáltalán nem aggódom.”
*
A Szalay Dakar Team 1996, 1998, 2000 és 2002 után ötödször próbál szerencsét a Dakar-ralin (2000-ben célba is ért a Szalay Balázs, Jakab Tamás duó). A pilóta, Szalay Balázs mellett ezúttal Laklóth Aladár lesz a navigátor (a Madách Színház 38 éves tagja köztudottan megszállott ralirajongó). A csapat az idén már elindult a rövidebb távú spanyolországi, a portugáliai és a tunéziai futamon, hamarosan pedig az egyiptomi versenyen vesz részt, az autójuk már úton is van az észak-afrikai országba.
Ukrán gyerekeket szállított az kungyalunál balesetezett autóbusz
