Auriol vigyáz a magyarokra

Illusztris vendéget köszöntöttek tegnap a Szalay Dakar Team budapesti sajtótájékoztatóján, amelyre eljött a francia Hubert Auriol. Ő a világ leghíresebb megbízhatósági autóversenyét szervező testület általános igazgatója, magyarán, a Dakar-rali első embere. Auriol – aki tizenötször versenyzőként is részt vett a viadalon, és háromszor győzött – elmondta: nagy öröm a számára, hogy 2003-ban több magyar egység is indul a sivatagi erőpróbán.

Kemenczky Zoltán
2002. 09. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Autósport -

Hubert Auriol bevezetésképpen elárulta: életében először jár Magyarországon, két napot tölt itt, s a főváros nagyon tetszik neki.
„Azért járom a világot, hogy népszerűsítsem a Dakar-ralit, éppen ezért nagyon nagy öröm számomra, hogy már Magyarországon is egyre többen éreznek kedvet arra, hogy részt vegyenek a versenyünkön. Megígértem, hogy vigyázok rájuk” – mosolygott az Etiópiában született, háromgyermekes családapa.
A közgazdász végzettségű versenyigazgató a 2003. január 1-jén hajnalban rajtoló túra útvonaláról elmondta: a 25., jubileumi Dakar-rali az előző évtől eltérően ezúttal az észak-afrikai országok, Tunézia, Líbia és Egyiptom sivatagait érintve halad a Vörös-tenger partján fekvő Sharm El Sheikh városáig.
„Különleges az útvonal, olyan, amely miatt ezt a versenyt soha nem felejtik el azok, akik vállalják, hogy megküzdenek a sivataggal – folytatta. – Amikor az ember először vállalkozik erre az útra, sokan úgy gondolják, megőrült. Rólam is ezt hihetik sokan, lehet, de én tudom, miért foglal el ez a verseny olyan fontos helyet az életemben. Felfedezni Afrikát, a sivatagot, átélni megannyi kalandot – ez csodálatos. A három hét során még csak nem is sejted, mi történik a következő percben, olyan dolgokat tudhatsz meg magadról, amikről előtte sejtelmed sem volt. Ahhoz, hogy sikeresen befejezd a versenyt, nem csupán jó autóra, jó csapatra és komoly háttérre van szükséged, hanem emberi nagyságra is. Amikor az ember egyedül van a Föld legszebb sivatagában, hirtelen észreveszi, milyen kicsi is valójában.”
Gondolataival Auriol talán még azok számára is kedvet csinált a Dakar-ralihoz, akik eddig a városból sem szívesen tették ki a lábukat.
„Ez a viadal azért is szép, mert mindenki számára nyitott – mondta. – Nem kell hozzá bajnokságot nyerni, nem kell magad kvalifikálni rá, ha van autód, van csapatod és van vállalkozó kedved ahhoz, hogy megpróbáld, akkor szinte minden feltétel adott. A Dakar-rali hangulata, légköre és szelleme lényegében semmit nem változott az utóbbi huszonnégy év alatt. A sivatagban nincsenek éttermek, nincsenek ötcsillagos szállodák, mindenki a földön alszik, nincsenek különbségek.”
Kérdésünkre válaszolva az 1981-ben és 83-ban motorkerékpárral, 1992-ben autóval Dakart nyerő, ötvenesztendős sportoló kifejtette: a 2003-as viadal útvonala biztonságos, a versenyzőknek nem kell tartaniuk háborúzó törzsektől és lesben álló támadóktól.
„Mind Tunéziában, mind Líbiában, mind pedig Egyiptomban élvezzük az ottani kormány teljes támogatását, alkalmanként még a hadsereg is gondoskodik a nyugalmunkról. Emiatt egyáltalán nem aggódom.”
*
A Szalay Dakar Team 1996, 1998, 2000 és 2002 után ötödször próbál szerencsét a Dakar-ralin (2000-ben célba is ért a Szalay Balázs, Jakab Tamás duó). A pilóta, Szalay Balázs mellett ezúttal Laklóth Aladár lesz a navigátor (a Madách Színház 38 éves tagja köztudottan megszállott ralirajongó). A csapat az idén már elindult a rövidebb távú spanyolországi, a portugáliai és a tunéziai futamon, hamarosan pedig az egyiptomi versenyen vesz részt, az autójuk már úton is van az észak-afrikai országba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.