Formula–1
n Kemenczky Zoltán
Rendkívüli módon frusztrálja a „Ferrarin kívüli” világot az, ami ebben az esztendőben a versenysorozatban történik. A maranellói csapat elképesztő magabiztossággal és látszólag játszi könynyedséggel iskolázta le ellenfeleit 2002-ben. Michael Schumacher már a 17 futamos vb-sorozat tizenegyedik állomásán, a Francia Nagydíjon behozhatatlan előnyre tett szert az összetett pontversenyben, s ezzel ötödször is világbajnok lett. A tizenharmadik versenyen, a Magyar Nagydíjon a Ferrari csapat megszerezte a konstruktőrök világbajnoki címét, vasárnap pedig Barrichello második helye tette teljessé az olasz csapat idei diadalsorozatát. A Ferrari a nyolcadik kettős sikerét ünnepelte ebben az idényben, és autói az eddigi 16 versenyből tizennégyet megnyertek.
Ez a hatalmas fölény sokaknak érdektelenné teszi a versenyeket, ami meglátszik a televíziós nézettségi mutatókon is. Németországban például a friss felmérések szerint egymillió-nyolcszázezerrel kevesebb ember „izgulta végig” a képernyők előtt az Egyesült Államok nagydíját, mint tavaly ilyenkor. A közzétett adatok szerint az előző évi 10,46 millióval szemben vasárnap „csak” 8,66 millióan nézték a két Ferrari parádéját és a többiek különversenyét. A német RTL televízió szakemberei folyamatosan csökkenő nézettséget regisztráltak azóta, amióta Michael Schumacher ismét világbajnoknak mondhatja magát.
A tehetetlenségükben vergődő riválisok furcsa nyilatkozatokkal örvendeztetik meg az újságírókat. David Coulthard néhány napja azt mondta, ő bizony Michael Schumacher helyében visszavonulna, és a családjával foglalkozna. A háromszoros világbajnok Niki Lauda – jelenleg a Jaguar csapat vezetője – szintén azt ajánlotta a 33 éves német pilótának, hogy nyugdíjazza magát. Eddie Irvine, a Jaguar versenyzője szerint jövőre nemhogy csökkenni fog a Ferrari fölénye, hanem még nyomasztóbbá válik.
Eddie Jordan, a nevét viselő istálló tulajdonosa szerint nem volt szép, hogy a maranellóiak fordított előjellel megismételték az Osztrák Nagydíjon bemutatott előadást. „Nagyon éles a verseny a piacon, és természetes, hogy a nézők olyan küzdelmet akarnak látni, amely az utolsó pillanatig kiélezett. Ha már ilyen óriási a Ferrari fölénye, legalább arra figyelhetne a csapat, hogy kiszolgálja a közönséget” – érvelt az ír csapatfőnök.
Maga Bernie Ecclestone, a szakág legfőbb jogtulajdonosa is elismerte: valamit sürgősen tenni kell azért, hogy kiegyenlítődjenek a különbségek. Ecclestone elsősorban az autók vezethetőségét könnyítő, a csúcstechnológiát képviselő megoldásokat tette felelőssé a brit ITV televíziónak adott nyilatkozatában. Az üzletember feje fölött mindezek mellett Damoklész kardjaként lebeg az a fenyegetés, amelyet a Formula–1-ben részt vevő legnagyobb autógyárak által 2008-ban indítandó új versenysorozat, a New Series jelent.
*
Egyre többet beszélnek egy „színtiszta” amerikai csapatról, amelynek létrehozásán két korábbi tengerentúli Formula–1-es pilóta, Dan Gurney és Phil Hill fáradozik. Gurney egyelőre a szükséges pénz előteremtésén fáradozik, és már tárgyalt a Forddal mint motorszállítóval. Többet egyelőre senki nem árult el. A pilóták és a csapatvezetők nagy része örömmel üdvözölte a terveket.
Tévelygés a dűnék között. A sivatagi homokdűnék között eltévedt, így 15 percet veszített, mégis harmadikként ért célba az Egyiptom-rali sivatagi autóverseny második napján a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős. A Chevrolettel induló duó a két nap utáni összesítésben is ugyanezt a pozíciót foglalja el. (MTI)
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
