Csalódás, vita és aggodalom

Vasárnap az egyesült államokbeli Indianapolisban a Ferrari csapat két pilótája ismét örömautózással aratott kettős győzelmet, s a célvonalnál megismétlődött az, ami május 12-én az Osztrák Nagydíjon, csak ezúttal Michael Schumacher engedte maga elé az utolsó métereken csapattársát, Rubens Barrichellót (a harmadik helyen David Coulthard végzett a McLarentől). A brazil pilóta pályafutása ötödik nagydíjelsőségével összetettben is biztosította második helyét. Közben egyre több aggasztó jel utal arra, hogy válságban van a Formula–1-es szakág.

Kemenczky Zoltán
2002. 09. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Formula–1

n Kemenczky Zoltán
Rendkívüli módon frusztrálja a „Ferrarin kívüli” világot az, ami ebben az esztendőben a versenysorozatban történik. A maranellói csapat elképesztő magabiztossággal és látszólag játszi könynyedséggel iskolázta le ellenfeleit 2002-ben. Michael Schumacher már a 17 futamos vb-sorozat tizenegyedik állomásán, a Francia Nagydíjon behozhatatlan előnyre tett szert az összetett pontversenyben, s ezzel ötödször is világbajnok lett. A tizenharmadik versenyen, a Magyar Nagydíjon a Ferrari csapat megszerezte a konstruktőrök világbajnoki címét, vasárnap pedig Barrichello második helye tette teljessé az olasz csapat idei diadalsorozatát. A Ferrari a nyolcadik kettős sikerét ünnepelte ebben az idényben, és autói az eddigi 16 versenyből tizennégyet megnyertek.
Ez a hatalmas fölény sokaknak érdektelenné teszi a versenyeket, ami meglátszik a televíziós nézettségi mutatókon is. Németországban például a friss felmérések szerint egymillió-nyolcszázezerrel kevesebb ember „izgulta végig” a képernyők előtt az Egyesült Államok nagydíját, mint tavaly ilyenkor. A közzétett adatok szerint az előző évi 10,46 millióval szemben vasárnap „csak” 8,66 millióan nézték a két Ferrari parádéját és a többiek különversenyét. A német RTL televízió szakemberei folyamatosan csökkenő nézettséget regisztráltak azóta, amióta Michael Schumacher ismét világbajnoknak mondhatja magát.
A tehetetlenségükben vergődő riválisok furcsa nyilatkozatokkal örvendeztetik meg az újságírókat. David Coulthard néhány napja azt mondta, ő bizony Michael Schumacher helyében visszavonulna, és a családjával foglalkozna. A háromszoros világbajnok Niki Lauda – jelenleg a Jaguar csapat vezetője – szintén azt ajánlotta a 33 éves német pilótának, hogy nyugdíjazza magát. Eddie Irvine, a Jaguar versenyzője szerint jövőre nemhogy csökkenni fog a Ferrari fölénye, hanem még nyomasztóbbá válik.
Eddie Jordan, a nevét viselő istálló tulajdonosa szerint nem volt szép, hogy a maranellóiak fordított előjellel megismételték az Osztrák Nagydíjon bemutatott előadást. „Nagyon éles a verseny a piacon, és természetes, hogy a nézők olyan küzdelmet akarnak látni, amely az utolsó pillanatig kiélezett. Ha már ilyen óriási a Ferrari fölénye, legalább arra figyelhetne a csapat, hogy kiszolgálja a közönséget” – érvelt az ír csapatfőnök.
Maga Bernie Ecclestone, a szakág legfőbb jogtulajdonosa is elismerte: valamit sürgősen tenni kell azért, hogy kiegyenlítődjenek a különbségek. Ecclestone elsősorban az autók vezethetőségét könnyítő, a csúcstechnológiát képviselő megoldásokat tette felelőssé a brit ITV televíziónak adott nyilatkozatában. Az üzletember feje fölött mindezek mellett Damoklész kardjaként lebeg az a fenyegetés, amelyet a Formula–1-ben részt vevő legnagyobb autógyárak által 2008-ban indítandó új versenysorozat, a New Series jelent.
*
Egyre többet beszélnek egy „színtiszta” amerikai csapatról, amelynek létrehozásán két korábbi tengerentúli Formula–1-es pilóta, Dan Gurney és Phil Hill fáradozik. Gurney egyelőre a szükséges pénz előteremtésén fáradozik, és már tárgyalt a Forddal mint motorszállítóval. Többet egyelőre senki nem árult el. A pilóták és a csapatvezetők nagy része örömmel üdvözölte a terveket.

Tévelygés a dűnék között. A sivatagi homokdűnék között eltévedt, így 15 percet veszített, mégis harmadikként ért célba az Egyiptom-rali sivatagi autóverseny második napján a Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős. A Chevrolettel induló duó a két nap utáni összesítésben is ugyanezt a pozíciót foglalja el. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.