Már nem a hátralévő versenyek tartják lázban a Formula–1 szurkolóit, sokkal inkább az: mikor érhetik utol a riválisok a technikailag lépéselőnyben lévő Ferrarit. Persze könnyen elképzelhető, hogy ez a fölény nem is tart olyan sokáig, ugyanis a hírek szerint az istállót támogató Fiat anyagi nehézségekkel küzd, s ha nem sikerül megfelelő befektetőt találni, csökkenhet a csapat költségvetése. Ez pedig a fejlesztések rovására mehet.
Miközben Michael Schumacher és a Ferrari lassan minden létező rekordot megdönt a Formula–1-ben, elképzelhető, hogy a csapat részvényeinek 90 százalékát birtokló Fiat megválik tulajdonának egy részétől. Ezt Giancarlo Boschetti, a torinói gyár elnöke jelentette be a párizsi autókiállításon. Az elképzelések szerint a részvények 35 százalékát veheti meg az új résztulajdonos, s a Fiat mindezért 2,4 milliárd eurót szeretne kapni.
Az egyik legnagyobb rivális, a McLaren-Mercedes nem épít új autót a 2003-as Formula–1-es szezonra, az idei konstrukció kissé módosított változatával kívánja megtörni a Ferrari egyeduralmát. Minderről Ron Dennis csapatfőnök beszélt Indianapolisban, néhány órával az Amerikai Nagydíj rajtja előtt.
– Egyértelmű terveink vannak a jövő évre. Sokan azt mondták, hogy az idei autóval indulunk, de ez nem igaz. Néhány helyen, sőt még a motoron is változtatni fogunk – nyilatkozta Dennis. – Tudjuk, a mostani változattól még többet várhatunk, ezért nem akarunk teljesen új kocsit építeni.
Az idei erőviszonyoknak megfelelően a lapzárta után véget érő indianapolisi futamon a két Ferrari rajtolhatott az élről, míg némi meglepetésre, Ron Dennist igazolva, Coulthard (McLaren-Mercedes) a harmadik rajtkockát szerezte meg. A két Williams-BMW csupán a negyedik (Montoya) és az ötödik (Ralf Schumacher) leggyorsabb időt érte el az edzésen.
*
A hónapokon át biztos helyszínként emlegetett Moszkva helyett a hírek szerint Szentpétervár adhat otthont néhány éven belül a Formula–1-es Orosz Nagydíjnak. Ezt Igor Jermilin, az Orosz Motorsportszövetség alelnöke jelentette be. Március 22-én már majdnem aláírta a szerződést a főváros és az FIA, de a megállapodást akkor elhalasztották.
Az alelnök szerint a szervezéssel megbízott személyek nem tájékoztatták megfelelően Jurij Luzskov moszkvai főpolgármestert, valamint a Formula–1 legfőbb vezetőjét, Bernie Ecclestone-t, s tavasszal végül a bizonytalanság miatt maradt el a végső megegyezés. Ezen még az sem segített, hogy Vjacseszlav Fetyiszov sportminiszter, az egykori jégkorongozó világbajnok augusztusban találkozott a gyorsasági vb első számú irányítójával.
Jermilin elmondta azt is, hogy a szentpéterváriak már hozzákezdtek a Formula–1-es projekt megvalósításához, s két-három éven belül elkészülhet a vadonatúj pálya.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
