-FORMULA–1-
Szinte örömtüzeket gyújtottak Európa mértékadó lapjai a március 9-i Ausztrál Nagydíj után, hiszen – legalábbis egy futam erejéig – megtört a Ferrari hegemóniája. A maranellóiak autói a melbourne-it megelőző 53 versenyen mindig az első három hely valamelyikén értek célba (a megelőző tíz nagydíjat meg is nyerték), ezúttal azonban Michael Schumacher csak negyedik lett. Az ötszörös világbajnok német pilóta 19 vb-futam után először nem állhatott a pódiumon. Mindezt sokan csúfos kudarcként aposztrofálták, sőt arról beszéltek, hogy a Ferrari gödörben van. A valóságban erről nincs szó.
Kétségtelen, hogy az Albert Parkban a McLaren-Mercedes tökéletes taktikát választott, s a Williams-BMW-vel versenyző Juan Pablo Montoya is győzhetett volna, ha nem sokkal a leintés előtt nem pördül meg. Az átmeneti gumikkal rajtoló M. Schumacher valójában a biztonsági autó kétszeri megjelenésének köszönhette, hogy sokáig versenyben volt az első helyért. Ennek ellenére a Kimi Räikkönennel vívott csatájából látszott, hogy a Ferrari F2002-ese még mindig gyorsabb a McLaren továbbfejlesztett MP4/17-esénél.
Az új szabályok mindjárt az első versenyen remekül vizsgáztak, ám az illetékesek szerint több időre van szükség ahhoz, hogy tiszta képet kaphassunk az eredményről.
Az 5543 méter hosszú, nagyon modern építésű sepangi pálya különös kihívást jelent nem csupán a mérnökök, hanem a pilóták számára is. A szubtrópusi éghajlat miatt a fizikai állóképességen is sok múlik, s a jó felkészüléshez fontos a többnapos akklimatizálódás. Ami az időjárást illeti: hatvanszázalékos valószínűséggel kell számítani futó zivatarokra, a levegő extrém magas páratartalma pedig szintén nehezíti a pilóták dolgát. A jó versenytaktika nagyban függ a szerencsétől is, egy-egy monszunszerű „égszakadás” bármilyen tervet azonnal felborít. Nagyon fontos a jó gumiválasztás, a pálya változatos karakterisztikája pedig különösen megnehezíti az autó optimális beállítását. Az új szabályok tovább bonyolítják a helyzetet, így aztán igazán izgalmas versenyre van kilátás Sepangban.
A Malajziai Nagydíj első és második időmérő edzését ma és holnap reggel 7 órakor, a futamot vasárnap 8 órakor rendezik (tv: RTL, RTL Klub, ORF1).
A tiszás Bruti sietett Aranyosi Péter segítségére, ő is cigányozott egy kiadósat
