Fa Nándor – ki ne emlékezne a bátor és kőkemény hajósra, aki 1993-ban az ötödik helyen végzett a Vendée Globe elnevezésű földkerülő versenyen, s utána sokáig az egyik legnépszerűbb, legismertebb sportember volt hazánkban – újra vízre száll, mert mint elmondta a tegnapi sajtótájékoztatón: „Az Atlanti-óceánt átszelő vitorlásverseny besettenkedett az életembe.” Láng Róbert, a hajó tulajdonosa kérte meg, segítsen neki hajót választani. Megtette, majd mindketten bele is szerettek a közel 23 méteres építménybe – amely nem a pezsgőmárka után kapta az Extra Dry nevet. Már csak idő kérdése volt, hogy Fa mikor bólint rá Láng kérésére, miszerint legyen a főnöke, a kormányosa a november 23-án a Kanári-szigetekről, Las Palmasból induló, s a Kis-Antillákon fellelhető St. Luciára érkező, 2700 tengeri mérföldes versenynek, amelynek hivatalos neve Atlantic Rally for Cruises (RCA).
Az elmúlt esztendők tapasztalatai alapján átlagosan mintegy kétszáz hajó nevez a versenyre, amely tökéletes felkészültséget, kőkemény profizmust követel meg a vállalkozóktól, így attól a kilenc magyartól is, akik majd az Extra Dry fedélzetére lépnek. Hogy kik lesznek ők, az Láng Róberten, Fa Nándoron és a 2005-ös Mini Transatra készülő s ezt a viadalt a tenger és a saját maga megismerésére szánó Scholtz Imrén túl még kérdéses.
Mint elhangzott, a magyar egység győzelmi esélyekkel várhatja a 14-24 napon át tartó tengeri kalandot, amelyre már több mint két éve készítik fel a jelenleg a zadari kikötőben ringó vitorlást. A legnagyobb ellenfél két, a Volvo Ocean Race-en is indult hajó és egy, a Sydney-Hobart versenyen részt vett egység lehet.
A lényeget önmaga a főnök, Fa Nándor fogalmazta meg: „A célunk az lehet, hogy a hajóból kihozzuk a lehetséges maximumot, és a két kikötő közötti távot a lehető legrövidebb idő alatt teljesítsük. Kétheti élelemmel, vízzel és egy váltás ruhával át kell döngetni az óceánon.”
Ilyen egyszerűnek tűnik a 2700 tengeri mérföld teljesítése – legalábbis a szárazföldről…
Felnyársalta a kerítés a menekülő tolvajt Párizsban
