A magyar vitorlázás minden évben ünnepel fő „versenypályáján”, a Balatonon, hiszen a Kékszalag a legrégebbi, legnagyobb hagyományokkal rendelkező, s a leghosszabb távú tókerülő viadal Európában. 1934-ben rendezték meg először a tengeri sebességi megméretések mintájára. A nagyhajós távverseny a Balatonfüred–Balatonkenese–Siófok–Keszthely–Tihany–Füred útvonalon zajlik minden évben, hossza légvonalban 145 kilométer. Idén holnap reggel kilenckor dördül el a rajtpisztoly a Füred előtti vízfelületen felsorakozó vitorlásoknak.
A résztvevők száma évről évre rekordokat dönt: 2005-ben 432, 2006-ban 479 hajó indult, közel 2500 versenyzővel. Az idei Kékszalagon a hagyományos építésű, azaz egytestű és trapéz nélküli hajók indulhatnak, de a szervezők így is remélik, hogy újabb részvételi rekord dől meg, s ezúttal elérik az 500-as határt. A többség számára az a legfontosabb eredmény, ha ezt a rendkívüli kihívást – vannak, akik közel két napot töltenek egyfolytában a vízen – barátaikkal, családtagjaikkal együtt teljesíteni tudják kedvenc hajójukon. A jobbak húsz hajóosztályban versenyeznek a részsikerért, a legjobbak célja pedig az abszolút győzelem. A fő esélyes a legutóbbi hat alkalommal első Litkey Farkas Lisa nevű vitorlásán.
Újdonságnak számít, hogy a viadal „nulladik napján”, azaz ma délelőtt 11-től rendezik meg az ifjúsági versenyzők részére a Kékpántlikát. Szintén újdonság, hogy a füredi móló mellett a Kékszalaghoz kapcsolódó négynapos fesztivál zajlik majd mától vasárnapig – utóbbi napon 12 órakor kerül sor a díjkiosztóra –, miközben az érdeklődők kivetítőkön követhetik nyomon a küzdelmeket.
A kormány kiemelten támogatja a fiatalok munkába állását
