Amint arról a kezdeményező civil egyesület novemberben sajtótájékoztatón számolt be, egy fotó adta a pályázati kiírás koncepciójához az ötletet. Az öltönyös, elegáns Puskás leáll a madridi utcán néhány futballtrükköt bemutatni az őt körülvevő utcagyerekek ámulatára. Nos, az Óbuda-Újlak Közösségi Egyesületnek a „Puskás Öcsi-szobor” tervezésére kiírt szoborpályázatára beérkezett munkák értékelésekor a BTM Budapest Galéria szakmai zsűrije és a kiírók által összeállított bírálóbizottság – amelyben a III. kerületi önkormányzat képviselője és Puskás Ferenc özvegye is jelen volt – egyetértésben hozta meg a döntését. Olyan döntést, amelyre senki sem számíthatott és amelyet mégis mindenki elfogad – írja az FFT.
A meghívásos pályázat kiírása után derült ki, hogy a 2012 októberében elhunyt Pauer Gyula – a nemzetközi hírű szobrászművész, egyben a „Puskás Öcsi tér” ötletgazdája – nemcsak régóta foglalkozott a szobor megvalósításának gondolatával, hanem el is készítette a maga „pályamunkáját”. Koncepciótervének grafikai változata a szobrot kezdeményező Barna Sándor (a Symbol tulajdonosa) és az Óbuda-Újlak Közössége Egyesület vezetői előtt már korábban is ismert volt, „a kétalakos kompozíció 1:1 arányú gipsz tervének létezése azonban csak 2012 decemberében, azaz a pályázat kiírását követően jutott a kiírók tudomására” – áll a hivatalos eredményhirdetés szövegében. „A szakmai zsűri és bírálóbizottság – részben kegyeleti, emberiességi megfontolásokból, részben a mű kvalitásaira tekintettel – úgy döntött, hogy a pályázatra benyújtott anyagok mellett a Pauer-tervet is értékeli.” Mi több, ez lett a győztes pályamű! Egészen pontosan másodmagával győzött.
Pauer Gyula (Budapest, 1941. február 28. – Budapest, 2012. október 8.) szobrász, konceptuális és performansz művész, látványtervező. Kossuth-díjas képzőművész, a magyar neoavantgárd képzőművészek egyik kiemelkedő egyénisége. Legismertebb műve a nyilas terror áldozatainak emléket állító Cipők című kompozíció a pesti dunaparton.
Pauer egyetlen mellékalakja, a dekázó Puskást figyelő kisgyerek helyett, amelyet nem talált elég sikerültnek a zsűri, három kisgyerek bámulja majd Öcsit, ők pedig Tóth Dávid pályamunkájáról „érkeznek”. Amint a hivatalos indoklás rögzíti: „Alapos mérlegelést követően a szoborkompozíció társszerzői munkával valósul meg: a Pauer-hagyatékban fennmaradt Puskás-figurát Tóth Dávid gyerekalakjaival kiegészülve, az utóbbi művész kompozíciós megoldásával valósítják meg. A feladat meglehetősen összetett és nem csekély kollegialitást igényel.