Olyan pilóták érkeznek Mogyoródra, mint a Formula 1-ből ismert Timo Glock, Paul di Resta és Vitalij Petrov, s a korábban a McLarennél tesztelő Gary Paffettet és a Toro Rosso idei pilótaüléséről éppen csak lecsúszott António Félix da Costát is ebbe a körbe sorolhatjuk. S az, hogy a Red Bull nem engedte el a tehetséggondozó programjába bekerült 22 éves portugált, jelzi, a BMW-je az energiaitalos cég festését kapta [nyitóképünk bal szélén].
A német túraautó-bajnokságban most csak három márka, az Audi, a BMW és a Mercedes hadakozik, ám így is kilenc csapat huszonhárom pilótája gyötri egymást. A címvédő Mike „Rocky” Rockenfeller, a szezonban két verseny után jelenleg is ő vezet, de a már említettek közül Di Resta és Paffett is volt már bajnok. Korábban Mika Häkkinen három szezonja alatt összetettben csak az ötödik helyig jutott, de az, hogy a kétszeres Formula 1-világbajnoknak sem derogált a sorozat, segít helyén kezelni a DTM-et. Nem lényegtelen, hogy itt, ahol prototípusok dübörögnek, jóval nagyobb pénzek forognak, mint a vb-n, ahol csak szériaautók. A német bajnokságot izgalmasabbá teszi az is, hogy itt van egy kötelező bokszkiállás.
Sokatmondó, hogy a DTM futamait az M1 magyar érdekeltség híján is élőben közvetíti, a világbajnokság ugyanakkor – Michelisz Norbert ide vagy oda – a Dunára szorult. Az, hogy Glockék láthatóak legyenek az első számú közszolgálati csatornán, feltétele is volt a sorozat mogyoródi visszatérésének. Az Audinak Győrben, a Mercedesnek Kecskeméten van gyára, s a németek bevallottan népszerűsíteni szándékoznak a márkájukat nálunk; ez a legfőbb magyarázat arra, hogy a bajnokság egyik állomása a tízből a Hungaroring. Hat versenyt „otthon” rendeznek, s lesz még osztrák, valamint orosz és kínai futam is a keleti nyitás jegyében.
Kis ízelítő, ez történt a szezonnyitó hockenheimi versenyen május 4-én: