S a kettő pont könnyen lehetett volna három is, hiszen a mezőny legvégéről induló Bianchi a nyolcadik helyen hozta be az ütőképesnek jóindulattal sem nevezhető autóját. A végén büntetés gyanánt öt másodpercet hozzáadtak az eredményéhez, így Romain Grosjean (Lotus) eléje került, de ez nem ronthatja el a hangulatot a Marussiánál. Nem csoda: a Formula-1-be 2010-ben a főszponzora nevén Virgin Racingként bekerült csapat a 83. versenyén végre pontot szerzett. „Régóta vártunk már erre, és most nagyon büszke vagyok magamra és a csapatra” – mondja a száguldó cirkuszban a harmadik, versenypilótaként második szezonját töltő 24 éves Bianchi, akinek az eddigi legjobb eredménye tavaly – ugyancsak a Marussiával – a Malajziai Nagydíjon elért 13. helyezése volt.
Most Monte-Carlóban nem úgy nézett ki, hogy sok sikerélményben lesz része. Az időmérőn hiába előzte meg csapattársát, Max Chiltont, és a nagy rivális Caterham két pilótáját, Kobajasi Kamuit és Marcus Ericssont, mivel váltót kellett cserélni az autójában, csak az utolsó, 22. helyről indulhatott (volna). S a vesszőfutása folytatódott. Pastor Maldonado Lotusa a felvezető kör startjánál a rajtrácson ragadt, a venezuelai üresen maradt helyét Esteban Gutiérrez (Sauber) „elfoglalta”, majd Chilton és Bianchi sem a saját helyére állt, amiért a versenyben mind öt másodperces „stop and go” büntetést kaptak. (Az időmérőn Felipe Massa Williamsét kilökő Ericsson eleve fel sem állhatott a rajtrácsra, ő csak a bokszutcából indulhatott, miként végül Maldonado, vagyis volt zavaró tényező.) Bianchi a büntetését akkor töltötte le, amikor a biztonsági autó a pályán volt, de ezt nem tehette volna meg, s mivel később már nem ment ki a bokszba, utólag még hozzáadták az idejéhez az öt másodpercet. A francia pilóta a verseny után nem is értette, mi történt. „Az első büntetésem világos volt, Gutiérrez egy hellyel előrébb állt fel a rajtrácsra, majd Max is, én pedig követtem őket. Aztán észrevettem, hogy hibáztam, mert egy sorban állok Kobajasival, vagyis rossz helyen. A második büntetést azonban nem értettem” – nyilatkozta.
Bianchi így örült a célban:
A Marussiának kétségkívül szerencséje volt, hogy a versenyben nyolcan kiestek, de akárhogy is nézzük, Bianchi mögött ért be a célba Kevin Magnussen a McLarennel (10.) és a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen is a Ferrarival (12.), szóval, a francia pilóta megdolgozott a két pontért. S ahogy a Rascasse-kanyarban megelőzte Kobajasit, az élményszámba ment.
A Marussia a Monte-Carlóban most megszerzett két pontjával egyébként a konstruktőrök versenyében a kilencedik helyre került, hiszen nemcsak a Caterham, egyelőre a Sauber is pont nélkül áll. Nem csoda, hogy a Marussia csapatfőnöke, John Booth csapatfőnök úgy fogalmazott: momentán a fellegekben járnak.