Csoda Monacóban: már a Marussiának is van pontja

A Formula-1 kiscsapatánál Jules Bianchi kilencedik helye után a fellegekben járnak.

2014. 05. 26. 17:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

S a kettő pont könnyen lehetett volna három is, hiszen a mezőny legvégéről induló Bianchi a nyolcadik helyen hozta be az ütőképesnek jóindulattal sem nevezhető autóját. A végén büntetés gyanánt öt másodpercet hozzáadtak az eredményéhez, így Romain Grosjean (Lotus) eléje került, de ez nem ronthatja el a hangulatot a Marussiánál. Nem csoda: a Formula-1-be 2010-ben a főszponzora nevén Virgin Racingként bekerült csapat a 83. versenyén végre pontot szerzett. „Régóta vártunk már erre, és most nagyon büszke vagyok magamra és a csapatra” – mondja a száguldó cirkuszban a harmadik, versenypilótaként második szezonját töltő 24 éves Bianchi, akinek az eddigi legjobb eredménye tavaly – ugyancsak a Marussiával – a Malajziai Nagydíjon elért 13. helyezése volt.

Most Monte-Carlóban nem úgy nézett ki, hogy sok sikerélményben lesz része. Az időmérőn hiába előzte meg csapattársát, Max Chiltont, és a nagy rivális Caterham két pilótáját, Kobajasi Kamuit és Marcus Ericssont, mivel váltót kellett cserélni az autójában, csak az utolsó, 22. helyről indulhatott (volna). S a vesszőfutása folytatódott. Pastor Maldonado Lotusa a felvezető kör startjánál a rajtrácson ragadt, a venezuelai üresen maradt helyét Esteban Gutiérrez (Sauber) „elfoglalta”, majd Chilton és Bianchi sem a saját helyére állt, amiért a versenyben mind öt másodperces „stop and go” büntetést kaptak. (Az időmérőn Felipe Massa Williamsét kilökő Ericsson eleve fel sem állhatott a rajtrácsra, ő csak a bokszutcából indulhatott, miként végül Maldonado, vagyis volt zavaró tényező.) Bianchi a büntetését akkor töltötte le, amikor a biztonsági autó a pályán volt, de ezt nem tehette volna meg, s mivel később már nem ment ki a bokszba, utólag még hozzáadták az idejéhez az öt másodpercet. A francia pilóta a verseny után nem is értette, mi történt. „Az első büntetésem világos volt, Gutiérrez egy hellyel előrébb állt fel a rajtrácsra, majd Max is, én pedig követtem őket. Aztán észrevettem, hogy hibáztam, mert egy sorban állok Kobajasival, vagyis rossz helyen. A második büntetést azonban nem értettem” – nyilatkozta.

Bianchi így örült a célban:

A Marussiának kétségkívül szerencséje volt, hogy a versenyben nyolcan kiestek, de akárhogy is nézzük, Bianchi mögött ért be a célba Kevin Magnussen a McLarennel (10.) és a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen is a Ferrarival (12.), szóval, a francia pilóta megdolgozott a két pontért. S ahogy a Rascasse-kanyarban megelőzte Kobajasit, az élményszámba ment.

A Marussia a Monte-Carlóban most megszerzett két pontjával egyébként a konstruktőrök versenyében a kilencedik helyre került, hiszen nemcsak a Caterham, egyelőre a Sauber is pont nélkül áll. Nem csoda, hogy a Marussia csapatfőnöke, John Booth csapatfőnök úgy fogalmazott: momentán a fellegekben járnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.