A túraautó-világbajnokság (WTCC) hungaroringi versenyhétvégéjének időmérő edzésén simán szerezte meg a pole pozíciót a kétszeres címvédő argentin José María López (Citroën). A hazai nézők bálványa, az immár gyári Honda csapatában versenyző Michelisz Norbert a hatodik helyre kvalifikálta autóját, így a fordított sorrendben elrajtoltatott első futamon – ahol Mehdi Bennani indulhat az élről – az ötödik, míg a főversenyen a hatodik helyről rajtolhat.
Noha a beígért rossz idő sehogy nem akart megérkezni a Hungaroringre, mégis meglepően kevesen látogattak ki a mogyoródi pályára a WTCC idei harmadik versenyhétvégéjének szombati eseményeire. A túraautók időmérőjére talán összejött pár ezer rajongó – a nézőtéren és a paddockban összesen –, de ez messze elmaradt a korábbi versenyek nézőszámától.
Mindenesetre a kvalifikációs tréningre majdnem ezer főre duzzadt kemény mag szinte a teljes időmérőt végigszurkolta dudaszóval és kereplőkkel kísérve. A gyári Honda pilótájaként Michelisz folyamatosan gyorsult a Q1-ben, ahonnan simán bejutott a Q2-be. Viszont mindkét csapattársa, a brit Rob Huff és a portugál Tiago Monteiro gyorsabb volt nála, ráadásul már ekkor lehetett látni, a két pluszsúly nélküli autó, a Chevrolet és a Volvo ezen a technikás pályán élni fog az ölébe hulló lehetőséggel. A kis öröm is öröm – mondhatják a Zengő Motorsportnál, ugyanis Ficza Ferenc utolsó lett az időmérő ezen szakaszában, ám többet körözött a pályán, mint az idén eddig összesen, és immár csak nyolc tized a hátránya a mezőny végéhez képest.
A Q2-ben aztán a nagy taktikai csatát, miszerint ki szerzi meg a 10. helyet és ezzel a fordított rajtsorrendben indítandó első futam pole pozícióját, végül Mehdi Bennani nyerte meg Gabriele Tarquini előtt. Michelisz gyorsabb volt a kelleténél, így a hatodik helyen zárta az időmérőt, ami azt jelenti, hogy az első futamon az 5., míg a főversenyen a hatodik helyről kezdheti majd meg a száguldást. A Q3-ba a már említett Chevrolet-val Tom Coronel, Michelisz két csapattársa, a kétszeres címvédő López és a volvós Thed Björk jutott. Az egy gyors kört megtevő pilóták külön versenye végül López elsőségét hozta – övé a főfutam pole pozíciója –, ám meglepetésre a két gyári hondást Coronel is megelőzte, így ő került a címvédő mellé az első sorba.
A Citroën a MAC3-on, azaz a csapatidőfutamban sem talált legyőzőre. A francia gyártó 0,174 ezreddel előzte meg a Hondát, valamint 1,361 másodperccel a Ladát.
– Kicsit csalódott vagyok, az időmérőig minden jól ment, úgy éreztem, bejuthatok a Q3-ba. Hazai pályán jó lett volna előrébb végezni az időmérőn. Szeretnék dobogóra állni az első vasárnapi futamon, és természetesen a másodikon is ez a cél, de a hatodik helyről jóval nehezebb lesz – nyilatkozta a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón Michelisz.
A sajtótájékoztató után a teljes mezőny gyertyagyújtással emlékezett meg a szombaton elhunyt Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnokról.
Egy biztos, ha Michelisz a dobogóra szeretne állni hazai versenyén, bizony egy remek rajtra, valamint bravúros teljesítményre lesz szüksége. Ismerve a képességeit, erre azért bőven van esély. Az első futamot vasárnap 14.15-től, a másodikat pedig 17.15-től rendezik meg a Hungaroringen, amelyet az M4 Sport élőben közvetít.
A betétfutamoknál is több érdekességre bukkanhattunk. A Forma–3-as Európa-bajnokság és a Formula V8 3.5-ös sorozat versenyzői között olyan nevekre lelhettünk, mint Piquet – a háromszoros F1-es világbajnok, Nelson Piquet unokája –, Newey, aki nem más, mint a zseniális F1-es tervező, Adrian Newey fia, vagy Panis (az F1-es futamgyőztes Oliver fia). Azaz sokadszor bizonyosodik be, a vér a benzingőz világában általában nem válik vízzé.