Michelisz: Csalódások versenye a Hungaroringen

A magyar pilóta előbb el sem tudott indulni, majd a második futam utolsó körében kitört a kereke.

B. Molnár László
2016. 04. 24. 17:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A túraautó-világbajnokság (WTCC) hungaroringi versenyhétvégéjének talán legnagyobb vesztese lett Michelisz Norbert. A hazai nézők bálványa, az immár gyári Honda csapatában versenyző magyar pilóta ugyanis pályafutása legpechesebb versenyein van túl: az első futamon az ötödik helyről rajtoló Michelisz autója a felvezető körben elfüstölt, míg a főversenyen az utolsó körben kitört a kereke.

A beígért rossz idő és az eső vasárnapra megérkezett a Hungaroringre – nyolc-tíz fok volt –, mégis, mire felálltak az autók a rajthelyükre, szinte egy gombostűt sem lehetett leejteni a célegyenes fedett lelátóin, hiszen a szervezők bejelentése alapján 35 ezren érkeztek a futamokra. Zengett-zúgott a biztatás, lobogtak a zászlók, hogy aztán a felvezető kör első kanyarja után szinte néma csendbe burkolózzon a mogyoródi pálya nézőtere. Történt ugyanis, hogy az ötödik rajtpozíciót elérő Michelisz autójából elkezdett ömleni a füst, és a magyar versenyző a nagyobb bajt megelőzendő, az első olyan helyen kiállt, ahol a pályabíróknál volt tűzoltó készülék. Ezzel minden reménye elszállt arra, hogy jól szerepeljen, és maximum abban bízhatott, hogy a szerelői képesek lesznek a meghibásodott turbót kicserélni a főverseny rajtja előtt.

– Ez életem egyik legnagyobb csalódása, ez a legfontosabb futam számomra. Elnézést kérek mindenkitől, aki szurkolt nekem, nagyon ritkán jönnek ki ilyen hibák. Sajnálom, hogy pont a Hungaroringen esett meg. Sajnos a poroltó miatt a rádióm sem működött, így nehezen tudtam felvenni a kapcsolatot a csapattal. Most mindenki mindent megtesz azért, hogy el tudjak indulni a főfutamon, de kicsi az esély. Valamiért ennek most így kellett lennie – értékelt Michelisz a boxutcába visszaérkezve.

Mindenesetre a lelkes szurkolók hamar találtak új kedvencet maguknak – miközben több mint harmincezren imádkoztak Norbiért –, ugyanis a Zengő Motorsport fiatal versenyzője, a 15. helyről rajtoló Ficza Ferenc remekül teljesítette a futamot, végül legjobb hondás versenyzőként a kilencedik helyen zárt, ami saját és csapata számára is az első idei vb-pontokat jelentette.

– Próbáltam végig óvatosan menni, mert nagyon csúszott az új aszfalt. Ilyen eredményre maximum jövőre számítottam, mert bele kell még tanulnom nagyon a kocsiba – értékelt a rettentően boldog Ficza a futam után. Hozzátette, az esőben mindenki óvatosabban ment, ezért voltak kisebbek a különbségek.
A 14 körös, esős futamot végül a Citroën marokkói versenyzője, Mehdi Bennani nyerte márkatársa, a brit Tom Chilton és a Ladával versenyző holland Nicky Catsburg előtt.

Úgy fél öt tájban már lehetett sejteni, hogy a magyarok imája meghallgattatott, és Michelisz Hondája rajtra kész állapotba került. Ám miután a két futam közötti idő nagy részét az autóknak a parc fermében kell lenniük, így Norbi a szabályok értelmében nem a kiharcolt hatodik, hanem az utolsó helyről vághatott neki a főversenynek.

De legalább nekivághatott. Mindenesetre annyi kiderült a rajt előtt, hogy Ficza átment Micheliszhez, és megbeszélték, elengedi őt a rajtnál, aztán megpróbál tapadni rá, hátha megint összejöhet a Zengő Motorsport fiataljának a bravúr.

Nos, a terv egy darabig működött, aztán az ifjú Ficza nem bírta Micheliszt követni. Ugyanis Norbi elképesztő tempóban hajtott, és mire a hajrához elérkeztünk, már a hatodik helyig jött fel, sőt, már támadta az első versenyen második Tom Chiltont. Az utolsó körben azonban – éppen egy támadás előtt – a Honda bal hátsó futóműve megsérült, kitört a kerék, így az utolsó fél körben négyen megelőzték Micheliszt, aki ennek ellenére egy vb-pontot megmentett hazai versenyén. Ráadásul ezúttal a Zengő Motorsport fiatalja, Ficza sem tudta megismételni az első futamon elért eredményét – a 14. helyen végzett –, ám nagy előrelépés az, hogy végre mindkét futamot be tudta fejezni.

A fő versenyt a Citroën pole pozícióból rajtoló argentin pilótája, López nyerte márkatársa, a francia Yvan Muller és a Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro előtt. A kétszeres címvédő López át is vette a vezetést összetettben, míg Michelisz visszacsúszott a hatodik helyre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.