A túraautó-világbajnokság (WTCC) hungaroringi versenyhétvégéjének talán legnagyobb vesztese lett Michelisz Norbert. A hazai nézők bálványa, az immár gyári Honda csapatában versenyző magyar pilóta ugyanis pályafutása legpechesebb versenyein van túl: az első futamon az ötödik helyről rajtoló Michelisz autója a felvezető körben elfüstölt, míg a főversenyen az utolsó körben kitört a kereke.
A beígért rossz idő és az eső vasárnapra megérkezett a Hungaroringre – nyolc-tíz fok volt –, mégis, mire felálltak az autók a rajthelyükre, szinte egy gombostűt sem lehetett leejteni a célegyenes fedett lelátóin, hiszen a szervezők bejelentése alapján 35 ezren érkeztek a futamokra. Zengett-zúgott a biztatás, lobogtak a zászlók, hogy aztán a felvezető kör első kanyarja után szinte néma csendbe burkolózzon a mogyoródi pálya nézőtere. Történt ugyanis, hogy az ötödik rajtpozíciót elérő Michelisz autójából elkezdett ömleni a füst, és a magyar versenyző a nagyobb bajt megelőzendő, az első olyan helyen kiállt, ahol a pályabíróknál volt tűzoltó készülék. Ezzel minden reménye elszállt arra, hogy jól szerepeljen, és maximum abban bízhatott, hogy a szerelői képesek lesznek a meghibásodott turbót kicserélni a főverseny rajtja előtt.
– Ez életem egyik legnagyobb csalódása, ez a legfontosabb futam számomra. Elnézést kérek mindenkitől, aki szurkolt nekem, nagyon ritkán jönnek ki ilyen hibák. Sajnálom, hogy pont a Hungaroringen esett meg. Sajnos a poroltó miatt a rádióm sem működött, így nehezen tudtam felvenni a kapcsolatot a csapattal. Most mindenki mindent megtesz azért, hogy el tudjak indulni a főfutamon, de kicsi az esély. Valamiért ennek most így kellett lennie – értékelt Michelisz a boxutcába visszaérkezve.
Mindenesetre a lelkes szurkolók hamar találtak új kedvencet maguknak – miközben több mint harmincezren imádkoztak Norbiért –, ugyanis a Zengő Motorsport fiatal versenyzője, a 15. helyről rajtoló Ficza Ferenc remekül teljesítette a futamot, végül legjobb hondás versenyzőként a kilencedik helyen zárt, ami saját és csapata számára is az első idei vb-pontokat jelentette.
– Próbáltam végig óvatosan menni, mert nagyon csúszott az új aszfalt. Ilyen eredményre maximum jövőre számítottam, mert bele kell még tanulnom nagyon a kocsiba – értékelt a rettentően boldog Ficza a futam után. Hozzátette, az esőben mindenki óvatosabban ment, ezért voltak kisebbek a különbségek.
A 14 körös, esős futamot végül a Citroën marokkói versenyzője, Mehdi Bennani nyerte márkatársa, a brit Tom Chilton és a Ladával versenyző holland Nicky Catsburg előtt.
Úgy fél öt tájban már lehetett sejteni, hogy a magyarok imája meghallgattatott, és Michelisz Hondája rajtra kész állapotba került. Ám miután a két futam közötti idő nagy részét az autóknak a parc fermében kell lenniük, így Norbi a szabályok értelmében nem a kiharcolt hatodik, hanem az utolsó helyről vághatott neki a főversenynek.
De legalább nekivághatott. Mindenesetre annyi kiderült a rajt előtt, hogy Ficza átment Micheliszhez, és megbeszélték, elengedi őt a rajtnál, aztán megpróbál tapadni rá, hátha megint összejöhet a Zengő Motorsport fiataljának a bravúr.
Nos, a terv egy darabig működött, aztán az ifjú Ficza nem bírta Micheliszt követni. Ugyanis Norbi elképesztő tempóban hajtott, és mire a hajrához elérkeztünk, már a hatodik helyig jött fel, sőt, már támadta az első versenyen második Tom Chiltont. Az utolsó körben azonban – éppen egy támadás előtt – a Honda bal hátsó futóműve megsérült, kitört a kerék, így az utolsó fél körben négyen megelőzték Micheliszt, aki ennek ellenére egy vb-pontot megmentett hazai versenyén. Ráadásul ezúttal a Zengő Motorsport fiatalja, Ficza sem tudta megismételni az első futamon elért eredményét – a 14. helyen végzett –, ám nagy előrelépés az, hogy végre mindkét futamot be tudta fejezni.
A fő versenyt a Citroën pole pozícióból rajtoló argentin pilótája, López nyerte márkatársa, a francia Yvan Muller és a Honda portugál versenyzője, Tiago Monteiro előtt. A kétszeres címvédő López át is vette a vezetést összetettben, míg Michelisz visszacsúszott a hatodik helyre.