A határ a csillagos ég? Alonso meg sem állna a következő vb-címig

A Max Verstappen és a Lewis Hamilton közötti csatározás aligha lehetne szorosabb, mindössze nyolc pont választja el őket egymástól két futammal a Formula–1-es idény lezárulta előtt. Azonban van, akire talán náluk is nagyobb figyelem jutott a vasárnapi Katari Nagydíj után, ugyanis a kétszeres világbajnok Fernando Alonso hét év után állhatott először dobogóra. A veterán pilóta nem elégszik meg ennyivel, 2022-ben már futamgyőzelmekben reménykedik.

2021. 11. 23. 17:22
Formula One Grand Prix of Qatar
epa09596222 Spanish Formula One driver Fernando Alonso of Alpine F1 Team reacts on the podium after the 2021 Formula One Grand Prix of Qatar at the Lo?sail International Circuit in Lusail, Qatar, 21 November 2021. EPA/NOUSHAD THEKKAYIL Fotó: NOUSHAD THEKKAYIL
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A mostani idényben néhányszor már közel jártunk ehhez, nekem pedig azon járt az eszem, hogy a pályafutásom alatt még vajon dobogóra állhatok-e, avagy sem. Természetesen a győzelem az győzelem, úgyhogy nem akarom túlértékelni ezt a dobogót, de végre kimondhatom, hogy végre! – lelkendezett Fernando Alonso (Alpine), aki a vasárnapi Katari Nagydíjon Lewis Hamilton (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull) mögött harmadikként ért célba.

Hiába a Formula–1 kétszeres bajnoka, a negyvenéves pilóta gyermeki örömmel vette tudomásul, hogy az ázsiai futamon a legjobbak között intették le. Magyarázkodásra nincs szükség emiatt, hiszen szinte az örökkévalóságig kellett várnia arra, hogy újra az élmenőkkel pezsgőzhessen. A 2014-es Magyar Nagydíjon a Ferrarival szerzett második helye óta több mint hét év telt el és a spanyol 146 versenyen indult el, mielőtt újra dobogót erő helyen végzett – utóbbival rekorder lett. Alonso vasárnap az Instagramon sietett is bocsánatot kérni a szurkolóitól a hosszúra nyúlt trófeamentes időszakért: „A kilencvennyolcadik dobogós helyezés zsebben. Elnézést a késlekedésért.”

A kétszeres vb-győztes hasonló utat járt be mint egykori nagy riválisai, Michael Schumacher és Kimi Räikkönen. Előbbi először 2006-ban vonult vissza, majd 2010-ben újra magára öltötte a versenyoverált, és bár az eredményei messze elmaradtak a tőle korábban megszokottól, utolsó aktív évében, a 2012-es Európa Nagydíjon még egyszer dobogóra állhatott – 43 évesen! Räikkönen 2009 és 2012 kötött tartott szünetet. Visszatérése után, a Mercedes-sikerek fémjelezte hibridkorszakban nem volt esélye, hogy 2007-es bajnoki címe mellé szerezzen még egyet, ugyanakkor a Lotusszal, mondhatjuk, hogy másodvirágzását élte, s a középmezőnybe tartozó autóval két futamgyőzelmet is bezsebelt 2012-es és 2013-as idényekben. 2018-ban már 39 évesen a Ferrari versenyzőjeként diadalmaskodott újra, és egyben utoljára, hiszen a zajló idény lezárultával visszavonul az F1-től, és a gyengécske Alfa Romeóval nem veheti fel a versenyt az élmenőkkel a maradék két futamon.

Alonso viszont elképzelései szerint még ennél is többre hivatott, nem titkoltan azzal a szándékkal tért vissza a száguldó cirkuszba, hogy harmadszor is a csúcskategória legjobbjának koronázzák meg. A Formula–1 világát felforgató 2022-es szabályváltoztatások miatt a spanyol pilóta abban reménykedik, hogy a mostani erősorrend felborul, s ha tényleg így lenne, miért ne kerülhetne éppen az Alpine az élre?

– Nehéz megjósolni, hogy mi történik a következő években. De szeretnék harcban lenni az élmenőkkel, és jövőre mindenki a nulláról indul, szóval csak rajtunk múlik, hogy gyors autót építünk-e. Más lesz mint a mostani idény, ami tulajdonképpen csak folytatása az előző kiírásnak. 2022-ben mindenkinek ugyanolyan lapokat osztanak, de okosabban kell majd játszanunk. Én erősnek érzem magam, készen állok rá, hogy felvegyem a kesztyűt.

Az önbizalom tehát megvan, és az is világos, hogy Alonso sem felejtett el vezetni, amíg távol tartotta magát a Formula–1-től, tehát a 2018 és 2021 közötti időszakban – ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy más sorozatokban is megállta a helyét, a Le Mans-i 24 órás versenyt például két alkalommal is megnyerte. Az F1-be való visszatérése rázósra sikeredett, februárban kerékpározás közben elütötték az utcán, és az állkapcsa is eltört, majd az idénynyitó Bahreini Nagydíjon kiesett, de azóta meggyőzően teljesít. A négyszeres világbajnok Alain Prost nem restellte kijelenteni, hogy a spanyol veterán a mezőny legjobb pilótája. Alonso korábbi sikercsapata, a Renault (ma már Alpine) színeiben idén már tizenháromszor szerzett pontot, a Hungaroringen a „más ligában” versenyző Hamiltont parázs csatára kényszerítette, a csúcspont azonban mégiscsak a katari harmadik helye volt. 

Jövőre a határ a csillagos ég?

Borítókép: Fernando Alonso a katari dobogón (Fotó: EPA/Noushad Thekkayil)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.