Köszönhetően annak, hogy a Giro d’Italián induló csapatok közül tizennégy itt maradt a magyar körversenyre, természetesen új bringásokat bevetve, a 43. Tour de Hongrie történetében az eddigi legerősebb mezőny jött össze. Mást ne mondjunk, olyan sprinterklasszisok állnak náluk csatasorba, mint az olasz Elia Viviani (INEOS Grenadiers), valamint az egyaránt holland Fabio Jakobsen (Quick-Step Alpha Vinyl Team) és Dylan Groenewegen (BikeExchange–Jayco), akik a Grand Tour-versenyeken – a Tour de France, a Giro d’Italia és a Vuelta a Espana tartozik ebbe a körbe –, nyolc, öt és négy szakaszgyőzelemnél járnak. S meg kell jegyeznünk, hogy a 2020-as lengyel körverseny katowicei szakaszának végén a sprintben Groenewegen úgy a kordonokhoz szorította a honfitársát – el is tiltották érte –, hogy az óriásit bukott, s napokig élet és halál között lebegett a kórházban… Viszont felépülve tavaly már ő nyerte a Vuelta pontversenyén, és idén is nagy formában van. Miként Viviani és Groenewegen, Jakobsen is a Tour de France-ra készül, s mivel a Tour de Hongrie öt szakaszából előzetesen négyre sprintbefutót jósoltak, a magyar körverseny tökéletes felkészülési terep valamennyi sprinternek.
Az első szakaszon szerdán a mezőny Csákvárról 198 kilométeres útnak vágott neki, amely során három kört tett meg egyéb helyszínek mellett Bicske, Etyek és Felcsút érintésével, hogy aztán Csákvárra visszatérve a székesfehérvári befutó felé vegye az irányt. A nap során három gyorsasági részhajrá – kettő Bicskén, egy Csákváron –, illetve Etyeken harmadik kategóriás hegyi hajrá várt a kerékpárosokra, utóbbit a három kör miatt háromszor kellett teljesíteniük.
Biztatásban nem volt hiány. Csákváron kék lufikkal díszítették a villanyoszlopokat, Vértesbogláron kerékpárokat rögzítettek a sportpálya drótkerítésére, míg Zámolyon – amelyet a Giro d’Italia is érintett – több helyen rózsaszín kerékpárok voltak az utak mentén.
A mezőny ötfős szökést engedett el, benne a magyar bajnok Filutás Viktorral (Adria Mobil) és Dina Mártonnal EOLO–Kometa). Előbbi egy hegyi hajrát és gyorsasági részhajrát is nyert, de utóbbi is szorgosan gyűjtögette a pontokat mindkét kategóriában. Filutást száz kilométerrel a befutó előtt befogta a nyugodt tempót választó mezőny. Tizenhét kilométerrel a cél előtt hátul történt egy bukás, amelyben Filutás is érintett volt, eléggé meg is ütötte magát. Fájdalmas arccal indult a mezőny után, és sikerült felzárkóznia.