Leclerc után Norris is csapatot választott magának a következő évekre

Bár javában tart a téli szünet, és a Formula–1 rajongóinak még közel egy hónapot kell várniuk arra, hogy az idény előtti teszten Bahreinben pályára guruljanak az idei autók, a gyárak dolgozói természetesen nem feltett lábakkal pihennek, hanem bőszen készülnek a szezonra. A Williams motorgyártót választott magának a következő évekre, a Ferrari és a McLaren egy-egy pilótájával, a Mercedes több fontos vezetőjével is szerződést hosszabbított – összefoglaljuk, hogy mi történt a közelmúltban a csapatok garázsa táján.

2024. 01. 27. 16:19
Norris Leclerc
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc (R) speaks with McLaren's British driver Lando Norris after the qualifying session for the 2023 United States Formula One Grand Prix at the Circuit of the Americas in Austin, Texas, on October 20, 2023. Leclerc won the pole position while Norris won pole position 2. (Photo by Jim WATSON / AFP) Fotó: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év első futama, a március 2-i Bahreini Nagydíj előtt néhány nappal, február 21-én kezdődő kollektív teszten gurulnak először pályára az idei Formula–1-es járgányok. Azt már decemberben megtudhattuk, hogy kik fogják vezetni azokat, hiszen a Williams decemberi bejelentésével, miszerint Logan Sargeantet is megtartja 2024-re, teljessé vált a mezőny, a pilótafelállásban egy istállónál sem lesz változás.

F1 Grand Prix of Las Vegas - Race Williams
A Williamseket idén is Mercedes-motor hajtja Fotó: AFP/Getty Images/Chris Graythen

Új arcokkal tehát nemigen találkozhatunk majd a garázsokban, de új elnevezésekkel igen. 

Az Alfa Romeo idén már Stake F1 Team néven fut (egyes futamokon pedig Kick Sauberként), a Red Bull fiókcsapatából, az Alpha Tau­riból pedig Visa Cash App RB lett. Nem túl szokványos elnevezés.

A csapatok hamarosan az autókról is lerántják a leplet, február 2-án a Haas kezdi meg a bemutatók sorát, amelyeken valójában csak a fényezést prezentálják, a technikai finomságok majd csak a bahreini teszten lesznek láthatók.

 

A Williams a Mercedesre szavazott

A háttérben persze a holtszezonban is zajlik az élet a csapatoknál. Az elmúlt időszakban szerződéshosszabbítások sokaságáról számoltak be az istállók. Ahogy a pilótái mellett, úgy a 2023-ban a konstruktőri tabella 7. helyén végzett Williams a Mercedes-erőforrások mellett is kitart. A britek és a német motorgyártó együttműködése 2014 óta tart, és a közelmúltbeli szerződéshosszabbítás értelmében egészen 2030-ig folytatódik, vagyis a 2026-os szabályváltozásokkal (jelentősen megnő az elektromos energia felhasználása, illetve a száz százalékban fenntartható üzemanyag használata) is közösen birkóznak meg.

 

Wolff, Leclerc és Norris is sokáig a helyén marad

A Mercedesnél maradva, a gyári istállónál is az állandóságra törekednek. Ezért miután tavaly nyáron a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton és George Russell is 2025 végéig aláírt, a csapatfőnökön, Toto Wolffon volt a sor, hogy ő is hosszabbítson. Ez ja­nuár közepén meg is történt, így a 2014-től íródó, hét egyéni és nyolc konstruktőri világbajnoki címmel tarkított közös történet legalább 2026 végéig íródik tovább. Wolff után a technikai igazgató, James Allison is hosszú évekre elkötelezte magát a Mercedeshez. A 2023-as sereghajtó Haas­nál ezzel szemben leváltották a csapatfőnököt: a Netflix Hajsza a túlélésért című sorozatának köszönhetően nagy népszerűséget szerzett Günther Steiner kontraktusát nem hosszabbították meg, őt Komacu Ajao eddigi főmérnök követte a posztján.

A pilótapiac téli legfontosabb bejelentései egyike csütörtöki. Charles Leclerc-nek 2024 végén járt volna le a Ferrarival kötött megállapodása, és bár az olaszok sokat bukdácsoltak az elmúlt években, sikerült meggyőzniük a tehetséges pilótát a maradásról. Bár szavai alapján nagy győzködésre nem is volt szüksége.

– Boldogsággal tölt el, hogy még jó néhány idényen keresztül a Ferrari öltözékét hordhatom. Hároméves korom óta az volt az álmom, hogy a csapatnál versenyezzek. Egy barátom lakásából néztem a Monacói Nagydíjakat, és mindig a tűzpiros autókat kémleltem – idézte fel a monacói pilóta, aki 2016-ban csatlakozott a Ferrari Akadémiájához, és bízik benne, hogy a közösen átélt mélypontok után siker és csillogás következik. 

– Továbbra is arról álmodozom, hogy világbajnok legyek a Ferrarival. Hiszek benne, hogy a következő években nagyszerű pillanatok várnak ránk, és sikerül boldoggá tennünk a szurkolókat.

A Ferrari további konkrétumokkal nem szolgált Leclerc szerződéséről. Olasz sajtóinformációk alapján a 26 esztendős pilóta legalább 2026-ig, de akár 2029 végéig is az általa oly nagyon kedvelt tűzpiros autót vezetheti.

Pénteken aztán a McLaren is hasonló örömhírrel szolgált. A Red Bull által is körbeudvarolt Lando Norris új szerződést írt alá, amelyek értelmében – csapattársához, Oscar Piastrihoz hasonlóan – legalább 2026-ig a brit istálló alkalmazásában marad.

Borítókép: Lando Norris (balra) és Charles Leclerc 2023 októberében Austinban (Fotó: AFP/Jim Watson)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.