Bár a termékbemutatóknak nevezett átejtős attrakciók száma az utóbbi időben határozottan csökkent, nehogy azt higgye bárki, hogy az ott tevékenykedő gonosztevők jó útra tértek. Frászt! Mindössze átcímkézték produkcióikat, s legújabban, mint az egészségünkért aggódó aktivisták, mindenféle állapotfelmérésekkel (ingyenes szűrésekkel, egészségnapokkal stb.) próbálnak meg behálózni minket. Sietek leszögezni, világért sem az igazi, elhivatott gyógyászokra gondolok, hanem azokra a magukat orvosnak, ápolónak kiadó anyaszomorítókra, akiknek nemhogy egészségügyi végzettségük nincs, de gyakran még a betűvetéssel, a tagolt beszéddel is hadilábon állnak.
Miről van szó? Nevezett haramiák „egészségügyi akciókat” szerveznek az ország különféle szegleteiben – jellemzően nem a cég székhelyén, inkább külső helyszínen, akár a reménybeli vásárló lakásán (így könnyebb elkerülni a hatósági ellenőrzést) –, ahol „kivizsgálják” a megjelent pácienseket, és szomorúan megállapítják: állapotuk kétségbeejtő, hálni jár beléjük a lélek, fölépülésükre pedig vajmi kevés a remény. Illetve: remény csak akkor van, ha megvásárolják a kizárólag náluk kapható gyógyászati szerkezetet, tolószéket, egyebet, amihez egyébként – micsoda szerencse – most épp reklámáron lehet hozzájutni. Sima modorú, tenyérbe mászó marketingbetyárt képzeljünk el, akinek emberismereténél csak az aljassága nagyobb. Nevezett addig győzködi áldozatát, míg utóbbi azon kapja magát, már le is szerződött a kalmárral, és immár övé a „csak itt és csak most” bóvli. (Ami nemritkán egy használhatatlan, fölösleges gönc.)
Mi a teendő? Míg az alkalmas jogszabály meg nem születik, markosabb műtősfiúk „elbeszélgethetnének” ezekkel az állapotfelmérős kalmárokkal. Akik aztán mindjárt bele is ülhetnének a maguk kínálta tolószékekbe