Jó bárányból lesz jó pásztor

Czakó Gábor
2006. 03. 09. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mostani választási kampányban is megkezdődött a fasisztázás: a „szocialisták” vezére már riogatta a szavazópolgárokat, és Putyin orosz elnök előtt az 1945 előtti nyilasokhoz hasonlította mai politikai ellenfeleit. Íjgyártó Bálint helyszínen járt barátomtól tudom, hogy ez a Gulág logikája. Bálint kamaszkorának négy esztendejét töltötte a Vorkuta környéki bányákban – ítélet nélkül, kárpátaljai magyarként. Mint ilyen, természetesen fasisztának számított. Mert Vorkutában és a szigetcsoport ezernyi más rabszolgatelepén két csoportra osztották a sok millió foglyot. Egyfelől voltak az 58-asok, a politikaiak, akik veszélyesnek minősültek: kuláknak, vallásosnak, észtnek, kárpátaljai magyarnak, krími tatárnak, vagy röhögtek a hülye párttitkáron, aki arról tartott előadást a gyárban, hogy a németek azért támadták meg a Szovjetuniót, mert a Volgából akartak nehézvizet szivattyúzni az atombombához. Az ilyeneket mind a büntetőtörvény 58. paragrafusának különféle bekezdései alapján ítélték el. A másik oldalon voltak a köztörvényesek, a zsebtolvajok, a gyilkosok, a rablók, az erőszakos közösülők: ők számítottak demokratának. Velük semmi különösebb baja nem volt a rendszernek azon kívül, hogy lebuktak az illetők. A demokraták két csoportot alkottak: az egyiket bratnyiknak, a másikat szukának nevezték. Az előbbiek bűnözői testvéri-baráti szövetséget alkottak katonai szervezettséggel. A szukák a nevüket spicliskedéseik miatt kapták.
A lágerekben általában teljes szabadságot élveztek, és korlátlanul sanyargathatták és fosztogathatták a fasisztákat, vagyis a politikaiakat. Ha a bratnyikok és a szukák összetalálkoztak, nyomban harcra keltek, s eldöntötték, hogy ki legyen az úr a lágerben. A helyi állam, vagyis az őrség ölbe tett kézzel nézte a mészárlásig fajuló küzdelmet. Persze nem avatkozott be akkor sem, ha a győztes demokrata bűnözők a fasiszták ellen fordultak. Utóbbiak könnyű prédának bizonyultak, mert riadtak voltak, szervezetlenek, s mivel ártatlanságuk miatt kerültek lágerbe, az erőszakban és az aljasságban járatlanok voltak.
A magyar politikai közbeszédnek ugyanez a két szélső pontja. A keresztény-hagyománytisztelő-antikommunista emberek fasiszták, a többiek demokraták. Közéjük értve a megélhetési bűnözőket, az álvállalkozókat, az okirat-hamisítókat, a számlagyárosokat, az ügyeskedőket, az olajszőkítőket stb.
A helyzet bő hatvan éve változatlan.
Miért? Mert a fölállás ugyanaz. A kútfő a hazugság és az ő atyja. Semmi sem igaz. A közbeszédet ma is gondolatzsandárság irányítja, tematizálja, s a gazsik gondoskodnak arról, hogy a szép legyen a rút, és a rút lássék szépnek. Ezen a szellemi alapon állnak, akik bármi áron hatalmat és zsákmányt akarnak szerezni, másfelől van a nép, a célpont, a zsákmány.
A Szovjetunió tipikus bűnállam volt, akár a csatlósai, köztük a Magyar Népköztársaság. És persze a Német Nemzeti Szocialista Munkáspárt vezette Harmadik Birodalom. A sztálini bűnállam egyetlen erkölcsi vagyona a Hitler ellen folytatott harc és győzelem volt. Gondolatzsarui kitalálták, hogy a nácikat nem a saját nevükön fogják hívni, mert az egyszerű muzsikok és komszomolisták esetleg eltévednének a baloldali mozgalmak kavargásában, s összekevernék az ilyen-olyan szocializmusokat. Ezért az olasz Mussolini pártjának nevét, a „fascistát” ügyesen átcsúsztatták a németekre. Innen már egy tyúklépés volt a fogalom kiterjesztése bárkire, aki a szocialista rendszer ellenfelének minősült. Leginkább azért, mert annak nyilvánították. Érdemes emlékeztetnünk a szovjet büntetőjog egyik alapelvére, a „potenciális társadalmi veszélyességre”. Eszerint büntethetőségnek nem volt előfeltétele a tiltott cselekmény elkövetése. Ha a gazsik: a párt, a hatóság és persze a sajtó rásütötte valakire, hogy ellenség, akkor az illető hamarosan valamelyik koncentrációs táborban találta magát, persze a fasiszták között. Akkor is, ha szentül hitte, hogy ő öntudatos kommunista, és rajongott Sztálinért. Zárójelben érdemes megjegyezni, hogy napjainkban az Egyesült Államok terrorizmus gyanújával tart fogva rengeteg embert bírói ítélet nélkül, szintén potenciális veszélyesség miatt.
Mindenesetre a magyarországi „szocialisták”, ahogy 1945 után és 1956-ban tették, úgy 1987, vagyis Lakitelek óta elszántan forgatják a Sztálintól kapott fegyvereket. Önmagukat demokratának nevezik, bírálóikat pedig fasisztának. Mondom, Lakitelek óta, mert abban a bizonyos sátorban kiderült, hogy a magyarság jelentős része nem kér semmiféle szocialistaságból, ellentétben az SZDSZ bölcsőjének tekinthető monori találkozótól. Aki összehasonlítja a két rendszerváltó összejövetel iratait, különösen a lakiteleki zárónyilatkozatot és a Monorról érkezett társadalmi szerződést, az megállapíthatja, hogy a lakitelekiek még a „szocializmus” szót sem vették a tollukra. A történelemből tudjuk, hogy a Szabad Demokraták Szövetségének az volt a politikai küldetése, hogy meghamisítsa az első szabad választás eredményét. Szélsőjobbos, antikommunista demagógiával átejtse a választókat, s szavazataikat megkaparintva átvigye azokat a posztkommunista hatalomátmentőkhöz. Ezzel meghiúsítva a tényleges rendszerváltoztatást. (Posztkommunista: aki a rendszerváltás után is a posztján maradt – Szántai Tamás.)
A gondolatrendőrség Kádártól örökölt, és titkos ügynökökből, hálózati emberekből, sajtómunkásokból álló csapata folyamatosan frissült az SZDSZ-független értelmiségiekkel. Remekül működik: azonnal lefasisztázza mindazokat, akik a nép, a démosz tényleges szabadságára akár csak gondolni mernek. Mit sem számít, hogy már nem a Szovjetunió vezető szerepe vagy a marxizmus nevű bölcsek köve, hanem a multik zsarnoksága és a multikulti hülyítés ellenében. Akárcsak szellemi elődeik, most is éles harcban állnak az egyházakkal és általában a jóra tanító intézményekkel: a Gulágon hosszú éveket töltöttek emberek keresztény vagy muzulmán hitük miatt. Ugyanakkor felhőtlen a gazsik kapcsolata a gazemberekkel. Gondoljunk a megélhetési bűnözők és a különféle devianciák pártfogására, vagy az állam tulajdontalanítására, nehogy a népnek – Kovács Pistinek – a hazája (!) oltalmat tudjon nyújtani nyúzói ellen. Miként a Gulág őrei sem védtek meg senkit a banditáktól. A helyzetet tökéletesen jelképezi, hogy a gazsik hada egy emberként áll a privatizáció tolvajai mögött, és demokratikus kormányfőjelöltnek tekinti Gyurcsány Ferencet, aki egy tényleges demokráciában a bátorság, a biztonság és az igazságosság leghalványabb felvillanása esetén legfeljebb zárkaparancsnokságra pályázhatna a szegedi Csillagban.
A nemzet demokratákra és fasisztákra való nyílt megosztása 1991. szeptember 26-án, a demokratikus charta zászlóbontásával történt. Természetesen sem előtte, sem akkor, sem azóta nem volt hazánkban semminemű valós fasiszta veszély vagy szervezet. Ilyesmiket éppenséggel a chartások és a hozzájuk közel állók találtak ki, szerveztek, vagy fújtak föl magánőrületeket. Külön lélektani tanulmányt érdemel, hogy maguk a kitalálók is elhitték hazugságukat.
Ha egy társadalmat demokraták és fasiszták alkotnak, akkor nemhogy árokbetemetésről, de párbeszédről sem lehet szó a két fél között, hiszen a fasiszta társadalmon kívüli lény, aki a legelemibb erkölcsi törvényeket fölrúgva kilépett a közösségből. A jóakaratú emberek természetes undorral fordulnak el tőle.
De mi van akkor, amikor az van, ami most van? Amikor a hazugság atyja uralkodik, s vezényli a gazsikat, akiknek egy szava mögött sem áll igazság, viszont annál több pénz és pénz és pénz, ami Pista bácsit és Mari nénit eltántorítja a népi oldaltól, s önérdeke ellen fordítja? Ha megkérdezzük Pista bácsit meg Mari nénit, azt válaszolják, hogy ők nem értik az egészet, itt mindenki lop, aljasul ígér fűt-fát, átveri és hülyének nézi őket, gyermekeik, Sztívi és Méri, lám, vadasan él mindenféle alakokkal, unokák sehol, ezt tessék, kérem…
Válaszolhatnánk Konfuciusszal, hogy helyre kell állítani a szavak eredeti jelentését, akkor kiderül, hogy mi a fasiszta, mi a demokrata, ki az, ki nem, mit lehet ígérni és mit betartani. Ezt Pista bácsiék továbbadnák, s talán juthatnánk némi politikai javuláshoz, de az aljasság, ha maradna, a gondolatrendőrség vele tartana, legfeljebb alakot váltana – ebben, tudjuk, utolérhetetlen. És nem találnánk orvosságot a fiatalok ügyére, az unokákra, és egyáltalán az életre, aminek a megromlásából az életgyűlölet, a fasisztázó gazsidemokraták és egyéb démonok előtörtek.
A baj létünk metafizikai alapjaiban gyökerezik. Valóságvesztésben szenvedünk, a valóságvesztés másik neve igazságvesztés, szeretetvesztés. Ezért hatalmaskodik el fölöttünk a hazugság atyja, ezért adunk hitelt a rágalmaknak, ezért tűrjük, hogy a kizsákmányolók igazságról papoljanak, s így eshet meg, hogy szeretet nélkül, gyermek nélkül vadasan kavarogjunk ágyról ágyra.
Ebben az esetben csak a legnagyobb erő, az ima segít. Két imát mondhatunk. Az egyik: „Szabadíts meg a gonosztól”, és Szent Mihályhoz is fordulunk, hogy járjon közbe, s tegyen is értünk a gonosz ellen. A másik Szent Bonaventura imája: „Uram, vezess bennünket utadon, hogy beléphessünk igazságodba, és szívünk örvendezve félje nevedet.” Az ima többes számában az egész nép benne foglaltatik, a gazsik is, hogy jó útra térjenek és igazságra, örvendező istenfélelemre jussanak, mert csak ebben a lelkiállapotban szűnik meg minden társadalmi viszály a fasisztázástól a választási hazugságversenyen át a gyermekgyűlöletig. Az imát mindannyian magunkra vonatkoztassuk, tehát gondoljuk el egyes szám első személyben is, mert anélkül nem megy. A saját megjavulásunk nélkül semmire sem jutunk: csak a jó bárányból lesz jó pásztor.

A szerző író

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.