Zöld utat kapott a 19 milliárdos megaberuházás

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a Pilisvörösvár–Piliscsaba- és a Piliscsaba–Esztergom-vonalszakasz elővárosi korszerűsítési munkáinak elvégzésére.

LM
2011. 12. 15. 12:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fejlesztés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát, a naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest–Esztergom-vonalat érinti. A beruházás következtében csökkenni fog a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés. A megállóhelyek részleges átépítésével nő a vasúti személyszállítás színvonala, az új P+R parkolóknak köszönhetően javul a megállóhelyek elérhetősége.

Pilisvörösvár és Esztergom között 32,7 kilométeren tervezett vasúti pályafelújítás mellett 2 kilométeren forgalmi kitérőt is építenek.

A Piliscsaba és Esztergom között a tervezett rekonstrukciós munkálatok eredményként a sebesség a jelenlegi óránkénti 60 kilométerről 70–100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár–Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10-15 perccel rövidebb lesz a menetidő.

A beruházás két közbeszerzés révén valósul meg: a Pilisvörösvár–Piliscsaba-vonalszakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium. A szerződéses ár nettó 10,408 milliárd forint. A Piliscsaba–Esztergom-vonalszakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium, a társaság a munkát nettó 8,754 milliárd forintért vállalta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.