A fejlesztés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát, a naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest–Esztergom-vonalat érinti. A beruházás következtében csökkenni fog a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés. A megállóhelyek részleges átépítésével nő a vasúti személyszállítás színvonala, az új P+R parkolóknak köszönhetően javul a megállóhelyek elérhetősége.
Pilisvörösvár és Esztergom között 32,7 kilométeren tervezett vasúti pályafelújítás mellett 2 kilométeren forgalmi kitérőt is építenek.
A Piliscsaba és Esztergom között a tervezett rekonstrukciós munkálatok eredményként a sebesség a jelenlegi óránkénti 60 kilométerről 70–100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár–Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10-15 perccel rövidebb lesz a menetidő.
A beruházás két közbeszerzés révén valósul meg: a Pilisvörösvár–Piliscsaba-vonalszakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium. A szerződéses ár nettó 10,408 milliárd forint. A Piliscsaba–Esztergom-vonalszakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium, a társaság a munkát nettó 8,754 milliárd forintért vállalta.

Otthon start: az egész országot megmozgatta a program, Panyi Miklós adatokat közölt
Az Otthon start program már több mint ötvenezer állampolgár felé nyitotta meg a saját tulajdonú ingatlanhoz vezető utat.
















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!