Nem elégedettek a légi piac résztvevői azokkal a repülési jogokkal, amelyeket a közlekedési kormányzat felkínált minapi közleményében – értesült a Magyar Nemzet. Mint ismert, a légiközlekedési hatóság megkezdte a kiosztási eljárásokat, amelyekben izraeli, moldovai, tunéziai és vietnami célpontokért pályázhatnak a légitársaságok. A Malév csődjét követően a Wizz Air és a Travel Service cseh magán-légitársaság folyamodott a kormányhoz a moszkvai, kijevi, isztambuli és tel-avivi jogokért.
A Wizz Air február elején tett ajánlatát bizonyára gyengítette, hogy néhány héten belül kiderült, a társaság igazgatóságának tagja Oszkó Péter, aki korábbi pénzügyminiszterként fontos szerepet játszott a Malév visszaállamosításában, majd külső szakértőként élesen bírálta a Fellegi Tamás vezette fejlesztési minisztérium tevékenységét a Malév csődje miatt.
A Travel Service ugyancsak bejelentette igényét a Malév repülési jogaira februárban. A cseh chartercég korábban több alkalommal tett vételi ajánlatot a Malévre, de a magyar kormány nem mérlegelte komolyan ennek az üzletnek a lehetőségét.
Mint arról beszámoltunk, a Malév eladott két Boeing 737-700 típusú repülőgépet a Travel Service cseh magán-légitársaságnak.
A Malév 200 pilótájából mintegy 20 százalék tudott leszerződni más társaságokhoz a nemzeti légitársaság februári leállása óta, és csak mintegy 10 százalék azoknak az aránya, akik már repülnek is – mondta el Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete, a Hunalpa alelnöke pénteken.
A cég csődje nem csak a pilótákat érintette érzékenyen, a Budapest Airport is rosszabb eredményekről számolt be csütörtöki sajtótájékoztatóján, ahol bejelentette: a hónap végétől bezárja az 1-es terminált.
További részletek a május 26-i Magyar Nemzetben.