A Környezetvédelmi Főfelügyelőség tegnap postázta az M0-s Duna-híd építését engedélyező döntését. A Levegő Munkacsoport jelezte: a határozat miatt perre megy a főfelügyelőség ellen. Derce Tamás, Újpest polgármestere szerint az általa vezetett városrész is fenntartja az állam elleni korábbi bírósági keresetét.A Környezetvédelmi Főfelügyelőség tegnap elküldte azt a döntését, amely értelmében engedélyezi az M0-s Duna-híd megépítését. Mint ismeretes, a folyami átkelő építését eddig többek között környezetvédelmi megfontolások miatt nem engedélyezték. Megtudtuk: a döntés miatt a Levegő Munkacsoport a bírósághoz fordul. Lukács András, a civil szervezet vezetője szerint a környezetvédők már az átkelő megépítésének gondolatát is elutasítják, mert szerintük semmi nem indokolja a Szentendrei-sziget természetvédelmi területének és a Dunának, mint a főváros legnagyobb ivóvízbázisának veszélyeztetését. Az elsőfokú hatóság korábban erre hivatkozva tagadta meg a tervezéshez szükséges engedélyeket. A másodfokú döntés nem jelent semmit, hiszen a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) a mai napig nem nyilatkozott arról, hogy valóban megépítik-e a hidat, és ha igen, mikor – fogalmazott Derce Tamás, Újpest polgármestere. Szerinte sokkal nagyobb tétje van az M0-s északi szektor átadási eljárásának. A napokban kezdődött folyamat során a IV. kerületi polgármesteri hivatalnak többször is hozzájárulási nyilatkozatot kell tennie az építtetők felé. A polgármester utasítása szerint a válasz minden esetben így szól: „Az önkormányzat fenntartja az állam ellen indított per keresetlevelében foglaltakat.” Márpedig ennek alapján csak akkor járulnak hozzá a körgyűrű továbbépítéséhez, ha konkrét minisztériumi ígéretet kapnak a híd megépítésére. Tarlós István, Óbuda polgármestere szerint megint csak mellébeszélnek az illetékesek. A III. kerületi önkormányzat csak akkor járul hozzá a hídépítéshez, ha az állam ezzel együtt biztosítékot ad a Szentendrei út és a Bécsi út összekötéséhez. Ellenkező esetben Óbudán és Újpesten is hatalmas közlekedési káosz alakulna ki. Elfogadhatatlan, hogy a körgyűrű vonaláról térképek jelennek meg, legutóbb például a Népszabadságban, holott a bemutatott nyomvonalakat a valóságban senki sem fogadta el – tette hozzá Tarlós.
Elgázolt egy embert a Vácról a Nyugati pályaudvarra tartó vonat