Újabb M0-s perek várhatók

1999. 10. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Környezetvédelmi Főfelügyelőség tegnap postázta az M0-s Duna-híd építését engedélyező döntését. A Levegő Munkacsoport jelezte: a határozat miatt perre megy a főfelügyelőség ellen. Derce Tamás, Újpest polgármestere szerint az általa vezetett városrész is fenntartja az állam elleni korábbi bírósági keresetét.A Környezetvédelmi Főfelügyelőség tegnap elküldte azt a döntését, amely értelmében engedélyezi az M0-s Duna-híd megépítését. Mint ismeretes, a folyami átkelő építését eddig többek között környezetvédelmi megfontolások miatt nem engedélyezték. Megtudtuk: a döntés miatt a Levegő Munkacsoport a bírósághoz fordul. Lukács András, a civil szervezet vezetője szerint a környezetvédők már az átkelő megépítésének gondolatát is elutasítják, mert szerintük semmi nem indokolja a Szentendrei-sziget természetvédelmi területének és a Dunának, mint a főváros legnagyobb ivóvízbázisának veszélyeztetését. Az elsőfokú hatóság korábban erre hivatkozva tagadta meg a tervezéshez szükséges engedélyeket. A másodfokú döntés nem jelent semmit, hiszen a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (KHVM) a mai napig nem nyilatkozott arról, hogy valóban megépítik-e a hidat, és ha igen, mikor – fogalmazott Derce Tamás, Újpest polgármestere. Szerinte sokkal nagyobb tétje van az M0-s északi szektor átadási eljárásának. A napokban kezdődött folyamat során a IV. kerületi polgármesteri hivatalnak többször is hozzájárulási nyilatkozatot kell tennie az építtetők felé. A polgármester utasítása szerint a válasz minden esetben így szól: „Az önkormányzat fenntartja az állam ellen indított per keresetlevelében foglaltakat.” Márpedig ennek alapján csak akkor járulnak hozzá a körgyűrű továbbépítéséhez, ha konkrét minisztériumi ígéretet kapnak a híd megépítésére. Tarlós István, Óbuda polgármestere szerint megint csak mellébeszélnek az illetékesek. A III. kerületi önkormányzat csak akkor járul hozzá a hídépítéshez, ha az állam ezzel együtt biztosítékot ad a Szentendrei út és a Bécsi út összekötéséhez. Ellenkező esetben Óbudán és Újpesten is hatalmas közlekedési káosz alakulna ki. Elfogadhatatlan, hogy a körgyűrű vonaláról térképek jelennek meg, legutóbb például a Népszabadságban, holott a bemutatott nyomvonalakat a valóságban senki sem fogadta el – tette hozzá Tarlós.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.