Harderground címmel video- és filmszemle várja a közönséget a Trafóban december 27-től 29-ig minden este 7 órától. A szemle célja, hogy reprezentatív válogatást nyújtson az elmúlt évtizedek avantgárd és underground kultúrájának audiovizuális eseményeiből. A Magyarországon kevéssé ismert területet a rendezvény elsősorban az experimentális zene, a cyberkultúra, valamint a video- és performanszművészet eredményeire támaszkodva kívánja bemutatni. A filmek fantáziadúsan teszik láthatóvá a zenei elképzeléseket. A Sőrés Zsolt által szerkesztett program értékét növeli, hogy a bemutatandó munkák Nyugat-Európában, Amerikában és Japánban is igen nehezen hozzáférhetőek.December 27-én a program Masami Akita Live at Middle East Cafe Boston című filmjével kezdődik – az alkotó művészete sokszor a zenei és vizuális fehér zajig fokozódva hív elő új asszociációkat az alkotókból és a közönségből egyaránt. Paquitó Bolino, Stéphane Colin és Bernard Roelandt Le Dernier Cri című animációs filmje a francia avantgárd egyik legfontosabb hagyományát, az art brut szemléletmódját írja újra. A napi program Tsukamoto Shinya Tetsuo The Iron Manjének vetítésével zárul.Másnap Madeline Tortelot Delusion of the Fury című művével indul a műsor, ezt követi Paul Steen és Paul Marshall The Music of Harry Patch című munkája, mely Harry Patch zeneszerző kapcsán a független alkotói hozzáállás megrázóan szép pillanatait rögzítette. A program Nicolas Humbert és Werner Penzel Step című filmjével végződik, mely az országhatárok feletti, virtuális zenei univerzum egyik működési módját, az állandó utazás muzsikájának folyamatát regisztrálja és fogalmazza meg a képiség nyelvén. 29-én a rendezvény Tsukamoto Shinya filmje második részének, valamint John Duncan négy alkotásának vetítésével zárul. A – főképp az experimentális zenén alapuló – filmek az USA-ban, Svájcban, Franciaországban és Japánban készültek.
Ursula von der Leyennel parolázik Karácsony, pedig Budapesten lenne tennivalója
