A BNV keretében lesz látható a határon túli magyar vállalkozásoknak fórumot adó Magyar Világ rendezvény, valamint a szórakoztató elektronikai és autóhifi-vásár, az Intersound kiállítás. A BNV-vel egyidőben az idén először rendezi meg a Hungexpo az Infomarket elnevezésű információ-technológiai és telekommunikációs vásárt.
Davidovics Iván, a BNV kiállítási igazgatója elmondta, hogy a tavalyi BNV-n készített felmérés szerint a bemutatkozó cégek 79 százaléka visszatérő volt, ami a kiállítói elégedettséget jelzi. Az idén a 640 kiállító között kétszáz olyan cég szerepel, amely eddig nem vett részt a BNV-n.
A BNV iránt jelentős a nemzetközi érdeklődés: a fogyasztási cikkek idei szakvásárán 17 külföldi országból 180 kiállító mutatkozik be, 40 százalékkal több mint tavaly.
Felmérések szerint a látogatók 71 százaléka az újdonság megismerése miatt keresi fel a vásárközpontot, 69 százalékuk nézelődik, 53 százalékuk a lakásfelszerelés témaköre iránt érdeklődik. A látogatók 44 százaléka az akciók miatt megy a vásárba, 36 százaléka pedig konkrét terméket szeretne megtekinteni.
A felmérések tapasztalatait értékelve az idén olcsóbbak lesznek a belépők. A két és két gyerek belépését lehetővé tevő családi jegy például 1.400 forintba, a 16 óra után váltható délutáni jegy pedig 350 forintba kerül majd.
A szervezők felhívták a figyelmet arra, hogy az idei BNV-n nem lesz szakmai nap, a kiállítás teljes ideje alatt látogathatja a vásárt a nagyközönség.
A sajtótájékoztatón kiosztották az idei BNV nagydíjakat. Elismerésben részesült a Hollóházi Porcelán Rt. által gyártott Szász Endre „Arcok” kollekciója, a Colortex Kft. natúr családi frottír kollekciója, a Bio-Textima Kft. „Biorex” fizioterápiás bioágy-rendszere, valamint a Garzon Bútor Rt. „Return” elemes lakószoba-bútora.

Ezért tartotta különlegesnek Ferenc pápa a magyarokat