A gazdasági és közlekedési miniszter azt követően tartott sajtótájékoztatót, hogy megbeszélést folytatott Medgyessy Péter miniszterelnökkel, melyről elmondta: a privatizáció idei, várható bevételeit tekintették át. ’’Ha a Postabank privatizációja idén befejeződik, akkor egészen világosan a matricás rendszerbe illeszkedő, új autópályaszakasszal leszünk gazdagabbak’’ – fejtette ki Csillag, aki a Konzumbanknak várhatóan idén befejeződő privatizációját is példának hozta föl. Szerinte várhatólag az M3-as Polgár-Görbeháza közötti útszakaszának költségeinek felét fedezné ez a tranzakció.
„Elkészült egy negyedéves lebontású finanszírozási és költségterv 2003 hátralevő időszakára és 2004-re, hogy az adófizetők pénzét legkevésbé terhelve tudjuk finanszírozni ezeket a munkákat, s a privatizáció esetleges csúszása se okozzon késedelmet” – tette hozzá. A miniszter újságírói kérdésekre válaszolva kitért az elől, hogy megbecsülje a Postabank bevételeiből származó összegeket: ’’Valamekkora összeggel számolunk, mert anélkül nem lehetne kiírni egy pályázatot – abban bízunk, hogy arányban lesz a Postabank saját tőkéjével, azzal a tisztuló portfólióval, amit a Postabank jelent’’ – fogalmazott. Szerinte a várható bevétel ’’a Konzumbank esetében pedig arányos bevételt várunk az agrárhitelezésben játszott szerepével’’.
Csillag a privatizációs bevételekről elmondta: ’’Azt gondoljuk, hogy a két bank eladásából származó ÁPV Rt. bevételi terv, 196 milliárd forintnak a felét megközelíti.’’
A kormány úgy tervezte meg a 2003-2004-es költségvetést, hogy akkor is, ha a privatizációs bevételek nem a várt ütemben érkeznek, tartani tudja a közbeszerzésekhez szükséges ’’ütemességet’’ – jelezte. A cél az, hogy a privatizációból folyamatosan álljanak rendelkezésre az adófizetők pénzén túli források is. Nem bizonytalan finanszírozási feltételekről van szó, hanem hogy miképpen szervezze meg a likviditását a kincstár, és ebben a tervezésben mikor tud segíteni a privatizációs bevételek beérkezése – magyarázta Csillag.
Nagyjából 105 kilométernyi útszakaszon folytatódik, illetve fejeződik be a kivitelezés. Ebből említésre méltó a szekszárdi híd, ezzel az M9-es autópálya mintegy 20 kilométeres szakaszának átadása, melynek átadására július 4-én kerül sor – fejtette ki Csillag a sajtótájékoztatón. A híd megteremti az összeköttetést az Alföld és a Dunántúl között, így már nemcsak Budapest magasságában, vagy a meglévő, csekély áteresztő képességű pontokon keresztül lehet a két országrész között közlekedni.
Folytatódik az M30-as autópálya építkezése, megoldódott tehát az a kérdés, ami eddig gátolta az építkezést. Így minden remény megvan arra, hogy jövőre át lehet adni az Emőd-Miskolc útszakaszt – jelentette ki Csillag, hozzáfűzve: a harmadik magyar köztársaság létezése óta először épül közbeszerzés alapján autópálya, illetve autóút. Az M7-es, az M70-es és az M3-as folytatódó építkezéséről Csillag elmondta: 2004 szeptemberétől 2005 júniusáig átadásra kerülnek az érintett pályaszakaszok.
A nyár folyamán számos útszakaszhoz megérkeznek a kiviteli engedélyek, ennek alapján elindulhat a közbeszerzési eljárás, 2004-2005-ben az építkezés az M7-es Zamárdi-Becsehely közötti, hiányzó szakaszain, az M3-ason a Görbeháza-Nyíregyháza útszakaszon, és megkezdődik az M6-os építése az érdi tető és Dunaújváros között. Az M0-ás körgyűrű északi szektorán új Duna-híd épül, építkezést terveznek a keleti szektoron is, mely összeköti a 4-es utat és az M5-öst. Előkészítés alatt áll az M9-es autópálya 51-54 számú főutak közötti szakasza – tájékozatott a miniszter.
2004-ben meginul a kivitelezés az M7-es Ordacsehi és Balatonszentgyörgy közötti szakaszán. A kormány nemcsak kijelentette, hogy a közútfejlesztés prioritást élvez, de megteremtette a folytatás, a folyamatos építés forrásait is – így Csillag.
Csillag az M7-esen bevezetésre kerülő autópálya-matricákról kérdésekre válaszolva elmondta: a matricákat péntektől (június 13-ától) lehet kapni. A 4 napos matrica 1000 forintba kerül, és a hét bármelyik napjára szól, nem csupán a hétvégére.
Csillag beszámolt az M5-ös építésének fejleményeiről is: az Alföldi Koncessziós Autópálya, az AKA refinanszírozási javaslatot tett az EBRD-nek, ám a magyar államnak ehhez meg kell adnia jóváhagyását. A miniszter leszögezte: ’’2006-ig Szegedig szeretnénk lejutni’’, s e cél teljesítéséhez 2004-ben meg kell kezdeni a kivitelezést. A kormány arra is kész, hogy ha az AKA-val nem sikerül megállapodni, akkor a költségvetés állja a különbséget a tényleges úthasználati díj és az alacsonyabb összegű matricaár között.

Fényes nappal verte meg, majd ellopta egy járókelő telefonját a veszélyes rabló