„Kinek az érdekeit szolgálja Áder János akkor, amikor (...) mindenféle hisztériával és valótlan állítással próbálja meg hátráltatni vagy értékteleníteni ezt a döntést?” – tette fel a kérdést Göndör István.
Áder János, a Fidesz frakcióvezetője február 12-én kezdeményezte parlamenti vizsgálóbizottság felállítását az M5-ös autópálya kivásárlása ügyében, majd számvevőszéki ellenőrzést is javasolt. A Fidesz február 12-i kezdeményezését a három másik parlamenti frakció is támogatta, a kormánypártok azonban szükségtelennek nevezték azt.
Göndör István elmondta: az üvegzsebtörvény értelmében az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) megvan a lehetősége, hogy magáncégben is nyomon követhesse az állami pénzek útját.
„Ezért is érthetetlen az a hisztéria, amit próbál kelteni Áder János, mert már megvan a törvényi feltétele annak, hogy a vizsgálatot az ÁSZ elvégezze” – mondta a kormánypárti politikus.
Kiemelte, hogy a 40 százalékos tulajdonrészt megszerezni kisebb pénzbe kerül, mint többségi vagy 100 százalékos tulajdonrészt vásárolni, egy esetleges 100 százalékos megvásárlás pedig tovább rontotta volna a gazdaság helyzetét.
Az állam a 40 százalékos tulajdonrésszel komoly menedzsmentjogokhoz jut, kettős ügyvezetés lesz, az igazgatótanácsba három tagot delegálhat, a felügyelőbizottság elnökét és egy tagját adhatja az állam – mondta Göndör István.
Az M5-ös autópályát március 12-től már autósok ezrei vehetik igénybe a mainál sokkal kedvezőbb feltételekkel, és megnyílt a lehetőség, hogy 2005. december 31-ig átadásra kerüljön az M5-ös Szegedig tartó szakasza – közölte.
Az érdekelt térségben az egységes autópálya-matrica bevezetésével az emberek a többi autópályára érvényes matricát használhatják, a vállalatok többletnyereséget realizálhatnak, és a térségben élők életkörülményei javulhatnak azáltal, hogy a forgalom jelentős része visszakerül a lakott településekről az autópályára – fejtette ki az MSZP frakcióvezető-helyettese.

Kisgyerekes apuka halt szörnyet az M3-ason