MSZP: hisztériakeltés folyik az M5-ös ügyében

Nem tudni, kinek az érdekét szolgálja Áder János „hisztériakeltése” az M5-ös állami kivásárlásával kapcsolatban, miközben adott az állami pénzek magáncégben való nyomon követésének törvényi feltétele – mondta Göndör István, az MSZP frakcióvezető-helyettese csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

MTI
2004. 02. 26. 12:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Kinek az érdekeit szolgálja Áder János akkor, amikor (...) mindenféle hisztériával és valótlan állítással próbálja meg hátráltatni vagy értékteleníteni ezt a döntést?” – tette fel a kérdést Göndör István.

Áder János, a Fidesz frakcióvezetője február 12-én kezdeményezte parlamenti vizsgálóbizottság felállítását az M5-ös autópálya kivásárlása ügyében, majd számvevőszéki ellenőrzést is javasolt. A Fidesz február 12-i kezdeményezését a három másik parlamenti frakció is támogatta, a kormánypártok azonban szükségtelennek nevezték azt.

Göndör István elmondta: az üvegzsebtörvény értelmében az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ) megvan a lehetősége, hogy magáncégben is nyomon követhesse az állami pénzek útját.

„Ezért is érthetetlen az a hisztéria, amit próbál kelteni Áder János, mert már megvan a törvényi feltétele annak, hogy a vizsgálatot az ÁSZ elvégezze” – mondta a kormánypárti politikus.

Kiemelte, hogy a 40 százalékos tulajdonrészt megszerezni kisebb pénzbe kerül, mint többségi vagy 100 százalékos tulajdonrészt vásárolni, egy esetleges 100 százalékos megvásárlás pedig tovább rontotta volna a gazdaság helyzetét.

Az állam a 40 százalékos tulajdonrésszel komoly menedzsmentjogokhoz jut, kettős ügyvezetés lesz, az igazgatótanácsba három tagot delegálhat, a felügyelőbizottság elnökét és egy tagját adhatja az állam – mondta Göndör István.

Az M5-ös autópályát március 12-től már autósok ezrei vehetik igénybe a mainál sokkal kedvezőbb feltételekkel, és megnyílt a lehetőség, hogy 2005. december 31-ig átadásra kerüljön az M5-ös Szegedig tartó szakasza – közölte.

Az érdekelt térségben az egységes autópálya-matrica bevezetésével az emberek a többi autópályára érvényes matricát használhatják, a vállalatok többletnyereséget realizálhatnak, és a térségben élők életkörülményei javulhatnak azáltal, hogy a forgalom jelentős része visszakerül a lakott településekről az autópályára – fejtette ki az MSZP frakcióvezető-helyettese.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.