Jelentősen nőtt az elmúlt egy évben a lakossági és vállalati mobilbanking ügyfelek száma – derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. felméréséből.
2004 első negyedévének végén az internetbanki szolgáltatásokat az internetes bankok lakossági ügyfeleinek körülbelül 8 százaléka, míg vállalati ügyfeleinek 12 százaléka használta. (364 ezer lakossági és 57 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél.) A lakossági internetbanking ügyfelek száma 37 százalékkal, míg a vállalati ügyfeleké 31 százalékkal emelkedett egy év alatt.
A hitelintézetek várakozásai és a GKI becslése szerint 2004 végén több mint 450 ezer lakossági, illetve csaknem 68 ezer vállalati ügyfél rendelkezik majd az internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel. Ez azt jelenti, hogy 2004 egészében a lakossági internetbanking ügyfelek száma 36 százalékkal nőhet, míg a vállalati online ügyfelkör ennél valamivel kisebb mértékben, 21 százalékkal bővülhet.
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel március 31-én mintegy 490 ezer lakossági és 55 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 11 százalékkal, egy év alatt pedig 70 százalékkal növekedett – teszik hozzá. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 9,4 százalék volt az első negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 9,5 százaléka használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére. A vállalati ügyfelek száma az előző negyedévhez képest csupán 2,5 százalékkal bővült, szemben a negyedévvel korábbi, csaknem 17 százalékos változással.
Megújult az ország: metróvonal- és pályaudvar-felújításra tízmilliárdokat költött az állam Budapesten















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!