Már nem lesz marketingcsapat?

Bár jó üzlet volt a Real Madrid futballcsapata számára az évi egy világsztár szerződtetése, ám szakmailag idén „becsődölt” a csapat. Idén minden bizonnyal a a marketingszempontok helyett a szakemberek érvei alapján áll össze az új Madrid. A vasárnapi elnökválasztáson sok minden eldőlhet.

MNO
2004. 07. 10. 6:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tudatos márkaépítés, nem pedig céltalan nagyzolás volt a Real Madrid futballklub elmúlt években végrehajtott játékosvásárlási programja – írja a The Economist cikkéből. A londoni hetilap ezt a Harvard Business School (HBS) friss tanulmányára hivatkozva állítja, amelyből kiderül, hogy a labdarúgóvilág legnagyobb sztárjainak egy helyre gyűjtése egy kidolgozott üzleti terv megvalósítása volt, amellyel egy „egyszerű” futballcsapatból világmárkát kívántak létrehozni.

Rövid idő leforgása alatt így a királyi gárda szerződtette a portugál Figót (2000-ben, 59,8 millió euróért), a következő évben Zinedine Zidane-t (75,5 milió euró), ezt követően Ronaldót (több tételben összesen 43 millió euró), míg tavaly David Beckhamet (37 millió euró).

Az egész világon ismert sztárokkal a csapat globális márkává vált, amely új forrásokkal generált a mezeladástól a szponzorokig. A Deloitte adatai szerint ez a stratégia jórészt bevált: bár az árbevételt tekintve a madridiak továbbra is csak a negyedikek a klubok világranglistáján, ám a Real kereskedelmi bevételei ma már meghaladják a jegyárusításból és a közvetítési díjakból származó együttes összeget.

A HBS számításai szerint a klub marketingbevétele a 2000-es 39 millió euróról 2003-ra 83 millió euróra nőtt.

Újabban azonban mintha homokszem került volna a gépezetbe: idén a Real a korábbi évekkel ellentétben nem nyert semmilyen trófeát és a napokban befejeződött portugáliai Európa-bajnokság is több játékosuk komoly értékcsökkenését hozta. Raul rosszul játszott és hamar kiesett a spanyolokkal, Beckham két fontos büntetőt is rontott és Zidane sem tudta legalább az elődöntőig elvezetni a franciákat. A döntőt játszó hazaiak legnagyobb sztárja pedig nem a madridi Figo, hanem az éppen ellenlábas MU-ban játszó Cristiano Ronaldo lett.

Úgy tűnik azonban, hogy idén a marketingszempontok helyett a szakemberek érvei alapján áll össze az új Madrid. Eddig csak az argentin Walter Samuel érkezett 25 millió euró ellenében az olasz AS Romától, ám a csapat átigazolási politikáját a vasárnap esedékes elnökválasztás is meghatározza.

A jelöltek a portugál Ricardo Carvalhót, Maniche-t és Costinhát, a cseh Barost és Rosickyt ígérik a szurkolóknak, tehát nem világsztárt, hanem olyan játékosokat, akikkel a csapat játéka is fejlődhet.

Forrás: Napi Gazdaság, MNO

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.