Sándor László a lap munkatársának azt állította, továbbra is folynak a két cég közötti tárgyalások. Más forrásból úgy értesült a Népszabadság, hogy a kínai légitársaság hivatalos levélben közölte: megvizsgálták a privatizáció lehetőségét, és úgy döntöttek, nem kívánnak részt venni az egyelőre még ki sem írt pályázaton, amelyről rövidesen dönt az ÁPV Rt. (Az elnök-vezérigazgató azt állította, hogy a kínaiak majd a privatizációs feltételek megismerése után döntenek a részvételről.) Egyes forrásaink tárgyalási taktikának, mások végleges kínai visszakozásnak tekintik a kínai cég álláspontját.
Annyi biztos, hogy a Hainan korábban azt közölte: a Malév kisebbségi részesedése nem érdekli. Ugyanakkor a többségi tulajdonszerzésnek korlátot szab, hogy így a Malév elveszítené „nemzeti jellegét”. Ennek jelentőségét az adja, hogy a Malév nemzeti légitársaságként számos útvonalon államközi szerződések alapján, illetve az EU-n belül a nyitott légtér elve miatt repülhet, azonban ha többségi kínai tulajdonba kerülne, akkor többé már nem számítana magyarnak. Ezzel a Malév épp azt az előnyét veszítené el, ami egyáltalán kívánatossá tette kínai kérője előtt.
A Hainan esetleges visszalépése megkérdőjelezné, hogy van-e értelme az őszre tervezett privatizációnak, melynek előkészítése éppen a HNA érdeklődése miatt gyorsult fel. (A bejelentést követően még az Austrian Airlines jelezte, hogy „elméletileg nem zárja ki részvételi lehetőségét – más, privatizálás előtt álló légitársasághoz hasonlóan – a Malévben sem”, ám azt is hozzátette, hogy „a konkrét elképzelések közlését korainak tartja”.)
Hírek szerint a Hainan a Malév pénzügyi helyzetével is elégedetlen volt. A magyar légitársaság ugyan hónapok óta rendületlenül azt hangoztatja, hogy év végére elérheti a nullszaldót (ez a további állami tőkejuttatás feltétele is), azonban a cég pénzügyi helyzete egyáltalán nem rózsás. A 2003-as évet a Malév 13,5 milliárd forint veszteséggel zárta. Néhány héttel ezelőtt Sándor László elnök-vezérigazgató azt állította: az év utolsó hónapjainak adatai sokkal kedvezőbbek lesznek a tavalyinál, ez teszi lehetővé a nullszaldós eredményt. A kínai vevőjelöltet azonban a tények, azaz az elmúlt évek nagy veszteségei és az első fél év adatai is meggondolásra késztethették.

Vitray Tamás találkozott a Magyarországon kószáló medvével