Sokáig úgy tűnt, az amerikai Time Warner vezetői szerzi meg a hollywoodi Metro–Goldwyn–Mayert 4,6 milliárd dolláros ajánlatukkal. Az utolsó pillanatban azonban a japán Sony elektronikai konglomerátum vezette konzorcium jelentkezett 4,9 milliárd dolláros vételi ajánlatával.
A Time Warner feladta a hosszú ideje tartó licitet. Lapértesülések szerint a csaknem 3 milliárd dollár készpénzt és 1,9 milliárd dollár adósság átvállalását jelentő tranzakcióban a Sony 250-300 millió dollárral vesz részt. Hasonló összeggel száll be két befektetési társaság, a CS First Bostonhoz tartozó DLJ Merchant Banking Partners és a Texas Pacific Group, egy harmadik, a Providence Equity Partners 450 milliót invesztál. Az USA legnagyobb kábelhálózatát birtokló Comcast Corporation 300 millió dollárért 20 százalékos részt vásárolhat az MGM-ben.
Emellett a Sony a Comcasttal közös vállalatot hoz létre televíziós produkciók gyártására, és a saját, illetve az MGM „filmkönyvtárából„ havi 200-200 alkotást ad át a kábelcégnek. Ebből is látszik, hogy a japán céget az MGM korántsem csak filmstúdióként érdekli. Ezek után elképzelhető, hogy az MGM a mostani visszafogott tempónál is ritkábban áll elő új mozifilmekkel.
Az MGM igazi értéke – leszámítva a James Bond franchise-t és a Steve Martinnal éppen megújítani tervezett Rózsaszín Párduc szériát – ugyanis hatalmas filmkönyvtára, amely mintegy négyezer, 1948 utáni alkotással büszkélkedik. Az MGM megszerzésével a Sony becslések szerint a Hollywoodban készült színes mozifilmek felével rendelkezik majd.
A filmek és a tévésorozatok a Sony számára biztos jövedelmi forrást jelenthet a kábelhálózatokon, illetve a széles sávú internetes kapcsolatokon keresztüli filmlehívási szolgáltatások ellátásával, de még ennél is nagyobb üzlet a DVD-megjelentetés. A filmstúdiók ugyanis már legalább ugyanannyi, ha nem több bevételre tesznek szert egy-egy sikeres produkció DVD-kiadásából, mint a moziforgalmazásból.
Forrás: hvg.hu

Újabb árrésstop jön, mutatjuk, mely termékek leszek jóval olcsóbbak