Egy Dombóvárhoz közeli településen élő nő személyi kölcsönt igényelt, amit meg is kapott. SMS-ben tájékoztatták arról, hogy a pénz megérkezett a számlájára. Mobilon akarta a pénzügyeit elintézni, ami nem sikerült. Ezután böngészőn keresztül próbált elérni a bankját, de a gyanú szerint egy hamis weboldalra tévedt, ahol egy alkalmazás azt kérte tőle, hogy regisztráljon egy kóddal, amit üzenetben küldenek neki. Ő meg is tette, amit kértek, és ezzel hozzáférést adott a csalóknak a számlájához.
Amikor számítógépen belépett a valódi netbankba, akkor vette észre, hogy
már 4,9 millió forinttal kevesebb van a számláján.
Az összeget egy ismeretlen férfi nevére utalta át valaki – számolt be a Tolna Vármegyei Rendőr-főkapitányság.
Egy dombóvári férfi is ugyanígy járt. Ő a számítógépéről indított céges utalások után kapott SMS-ben egy alkalmazás telepítéséhez szükséges kódot. Pár órával később üzenetben tudatta vele ugyanaz a pénzintézet, ahol a másik áldozat, a nő is bankol, hogy zárolták a számláját egy gyanús, közel kétmillió forint összegű utalás miatt.
A férfi sem kapott üzenetet az utalás jóváhagyásához, és a tranzakcióról sem.
A rendőrök mindenkit arra kérnek, hogy tegyen óvintézkedéseket. Hogy mit lehet tenni az ilyen csalók ellen, arról bővebben a Feolon olvashat, az online térben elkövetett csalások megelőzéséről további hasznos információkat, aktualitásokat, tanácsokat pedig a KiberPajzs oldalán talál.