Víz az alagút végén…

Éppen csak befejezték az első szakasz felújítását és szigetelését, máris beázik a 2-es metró. Szakértők szerint alig lehet tenni valamit az állomások között összegyűlő víz ellen. A BKV azt állítja, minden a legnagyobb rendben, mégsem engedték be a Magyar Hírlap munkatársát a kilencmilliárd forintért részlegesen felújított alagútba.

MNO
2004. 09. 08. 11:11
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Beázik a 2-es metró frissen felújított és leszigetelt szakasza. A Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a felújított vágányok között is láttuk tegnap a vizet. A lap úgy tudja, nem sikerült tökéletesen az alagút szigetelése. Pedig az idén nyáron elvégzett felújítási munkákra kilencmilliárd forintot különítettek el. Hogy pontosan mennyi lesz a végösszeg, az csak hetek múlva dől el, amikor a kivitelezők benyújtják az utolsó számlákat.

A magukat megnevezni nem szándékozó informátok szerint az állomások és az alagutak burkolata alatt igazi cseppkövek alakultak ki az elmúlt fél évszázadban. A metró ugyanis mindig beázott. A felújítás során kétféleképp próbálták szigetelni az alagutat, de csak az egyik megoldás hozott eredményt.

Az alagút acél-, öntöttvas- és betonszerkezetből áll. Ezeket csak az alagútban lehet látni, az állomáson leburkolták. A közöttük lévő rés kitöltéséhez speciális, víz hatására megkeményedő műgyantát használtak, amely úgy tűnik, bevált. Az alagutak jó részét viszont vasbetonból építették, s ezeken a szakaszokon nem tudták kiszorítani a vizet – értesült a Magyar Hírlap. A víz jó részét nem látni, mert az nem a magasabban fekvő állomásokon, hanem az alagutakban gyűlik össze.

A szigetelések megerősítése mellett a folyamatosan szivárgó víz elvezetéséről is gondoskodtak speciális mélyedések kialakításával, amelyekkel el lehet távolítani a vizet a metróból.

De közben a magas ásványianyag-tartalmú víz továbbra is mindent rongál.

Szigeti Dániel okleveles közlekedésmérnök megerősítette a lap információit. Mint mondta, a víz a metró története során folyamatosan problémát jelentett, a szigetelés fokozatosan meggyengült. A beszivárgó víz agresszív korróziója minden berendezés működésére hatással van – ezeket a hatásokat a felújításnál számításba vették. Szigeti szerint a metró megfelelő karbantartás mellett még legalább ötven évig működhet.

„Eljön majd az idő, amikor felmerül a kérdés: az új alagút építése, vagy a régi felújítása az olcsóbb – mondta a szakember. – Az építők ugyan felhasználhatják majd múlt századi elődeik tapasztalatát, ám a Duna laza üledékében metrót építeni akkor sem lesz olcsó és egyszerű” – közölte Szigeti Dániel.

Molnár Gábor, a metrófelújításért felelős főmérnök állítja, hogy minden a legnagyobb rendben van a 2-es metrónál. A kivitelező 2011-ig garanciát vállalt többek között a szigetelésre, a munkával pedig még nem végeztek.

„Az új szigetelés bevált, így nem is lehet víz az alagútban” – jelentette ki Molnár Gábor.

A Magyar Hírlap tudósítója saját szemével látta a Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a vizet a sínek között, mindkét vágány mentén. A BKV illetékese szerint ez csak azon az oldalon fordulhat elő, ahol jövőre végzik majd a felújításokat. (Idén csak az egyik vágányon dolgoztak a Népstadion és a Deák tér között.)

A lap munkatársai szerették volna megnézni, valóban vízben áll-e a milliárdokért felújított alagút, de Molnár Gábor nem adott engedélyt, mondván, az újságírók akadályoznák a november középéig tartó munkát.

Az InfoRádió szerint az alagútban található víz vágánymosásból származik.

Forrás: Magyar Hírlap

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.