Beázik a 2-es metró frissen felújított és leszigetelt szakasza. A Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a felújított vágányok között is láttuk tegnap a vizet. A lap úgy tudja, nem sikerült tökéletesen az alagút szigetelése. Pedig az idén nyáron elvégzett felújítási munkákra kilencmilliárd forintot különítettek el. Hogy pontosan mennyi lesz a végösszeg, az csak hetek múlva dől el, amikor a kivitelezők benyújtják az utolsó számlákat.
A magukat megnevezni nem szándékozó informátok szerint az állomások és az alagutak burkolata alatt igazi cseppkövek alakultak ki az elmúlt fél évszázadban. A metró ugyanis mindig beázott. A felújítás során kétféleképp próbálták szigetelni az alagutat, de csak az egyik megoldás hozott eredményt.
Az alagút acél-, öntöttvas- és betonszerkezetből áll. Ezeket csak az alagútban lehet látni, az állomáson leburkolták. A közöttük lévő rés kitöltéséhez speciális, víz hatására megkeményedő műgyantát használtak, amely úgy tűnik, bevált. Az alagutak jó részét viszont vasbetonból építették, s ezeken a szakaszokon nem tudták kiszorítani a vizet – értesült a Magyar Hírlap. A víz jó részét nem látni, mert az nem a magasabban fekvő állomásokon, hanem az alagutakban gyűlik össze.
A szigetelések megerősítése mellett a folyamatosan szivárgó víz elvezetéséről is gondoskodtak speciális mélyedések kialakításával, amelyekkel el lehet távolítani a vizet a metróból.
De közben a magas ásványianyag-tartalmú víz továbbra is mindent rongál.
Szigeti Dániel okleveles közlekedésmérnök megerősítette a lap információit. Mint mondta, a víz a metró története során folyamatosan problémát jelentett, a szigetelés fokozatosan meggyengült. A beszivárgó víz agresszív korróziója minden berendezés működésére hatással van – ezeket a hatásokat a felújításnál számításba vették. Szigeti szerint a metró megfelelő karbantartás mellett még legalább ötven évig működhet.
„Eljön majd az idő, amikor felmerül a kérdés: az új alagút építése, vagy a régi felújítása az olcsóbb – mondta a szakember. – Az építők ugyan felhasználhatják majd múlt századi elődeik tapasztalatát, ám a Duna laza üledékében metrót építeni akkor sem lesz olcsó és egyszerű” – közölte Szigeti Dániel.
Molnár Gábor, a metrófelújításért felelős főmérnök állítja, hogy minden a legnagyobb rendben van a 2-es metrónál. A kivitelező 2011-ig garanciát vállalt többek között a szigetelésre, a munkával pedig még nem végeztek.
„Az új szigetelés bevált, így nem is lehet víz az alagútban” – jelentette ki Molnár Gábor.
A Magyar Hírlap tudósítója saját szemével látta a Keleti pályaudvar, a Blaha Lujza tér és az Astoria állomásokon a vizet a sínek között, mindkét vágány mentén. A BKV illetékese szerint ez csak azon az oldalon fordulhat elő, ahol jövőre végzik majd a felújításokat. (Idén csak az egyik vágányon dolgoztak a Népstadion és a Deák tér között.)
A lap munkatársai szerették volna megnézni, valóban vízben áll-e a milliárdokért felújított alagút, de Molnár Gábor nem adott engedélyt, mondván, az újságírók akadályoznák a november középéig tartó munkát.
Az InfoRádió szerint az alagútban található víz vágánymosásból származik.
Forrás: Magyar Hírlap

Így lesznek nyitva a boltok a hosszú hétvégén