A kabinet a kormányzati ciklus hátralévő részében jelentősen növeli a közlekedési beruházásokra szánt pénzt, a nemzeti össztermék 2 százalékát fordítják majd ilyen fejlesztésekre – jelentette be Kóka János gazdasági miniszter. Mint mondta, az autópálya-matrica díjat az állam állapítja meg és szedi be, ezért a fogyasztó nem lesz kiszolgáltatott helyzetben.
A cél az, hogy az országot minden fő irányban autópályák szeljék át, hogy a fővárost mentesítsék az átmenő forgalomtól – tette hozzá Kóka János. A magánbefektetők részvételével épülő autópálya nem ró külön terhet az autósokra – mondta. Ebben a kormányzati ciklusban összesen 450 kilométer gyorsforgalmi út épül. A gazdasági miniszter bejelentette: 2007-ben a parlament elé kerül az új vasúti törvény. A vasútnál főleg uniós források bevonásával mintegy 700 milliárd forintnyi fejlesztést hajtanak végre.
Fónagy János, a Fidesz vezérszónoka szerint a kormány megszegte ígéretét a 800 kilométer autópályáról. A politikus emlékeztetett: a kormány 2002 nyarától gyakorlatilag azokat az utakat, hidakat, korszerűsített vasúti pályaszakaszokat adja át, amelyet a polgári kormány épített, vagy kezdett megépíteni.
A kormányoldal által hangoztatott közbeszerzések nem tették olcsóbbá az autópálya-építést – vélte Fónagy János, aki szerint felelőtlenség a koncessziós autópálya-építés. Mint mondta, a Postabank eladásából származó bevételt kellett volna útépítésre költeni, ahogy azt a kormány ígérte, nem pedig drága hiteleket felvenni. (Magyar Rádió)
Darts-vb: kiesett az önjelölt világbajnok, ellenfele kigúnyolta a bírót














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!