Újabb televíziók indulhatnak

A televíziós piac a jövőben újabb szereplőkkel bővülhet, amire szükség is lehet, hiszen a tévézéstől való függőség egyre nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ami 13 órával több mint 1992-ben. A reality műsorok és a mozifilmek iránt visszaesett az érdeklődés, a sportműsorok viszont nézettebbek lettek.

MNO
2004. 11. 17. 7:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan újabb szereplőkkel bővül a televíziós piac a jövőben – mondta a Világgazdaságnak Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. 1994 és 2003 között a magyar nyelvű csatornák száma 7-ről 43-ra emelkedett – tette hozzá. A három országos televízió: az MTV, az RTL Klub és a tv2 azonban az év első felében a legalacsonyabb részesedést érte el a teljes lakosság körében a televíziónézési időből 1998 óta, miközben a kábeltévék 4,6 százalékkal növelték részesedésüket.

Az országos kereskedelmi tévék saját csatornájukon nem vehetik fel a versenyt a kis televíziókkal, de a velük kötött kereskedelmi megállapodásokkal a hirdetők számára is jó ajánlatokkal tudnak előállni – hangsúlyozta Kolosi Péter. Ahhoz azonban, hogy a két nagy országos televízió tulajdonosa saját tematikus csatornát indítson, módosítani kell a médiatörvényt.

A tévézéstől való függőség egyébként folyamatosan nő. Egy 18 év feletti felnőtt átlagosan 30,34 órát tévézik hetente, ez több mint 13 órával haladja meg az 1992. évi adatokat. A KSH kutatásaiból kiderül, hogy a médiafogyasztás 70 százaléka a televíziózás. Újság- és folyóirat-olvasásra 7 százalék jut, míg a rádióhallgatás 22 százalékkal veszi ki részét.

Az egyes műsortípusokat tekintve Kolosi Péter szerint az eseménytelevíziózásé a jövő. A kezdeti érdeklődés a reality műsorok iránt tavaly visszaesett, az idén azonban az új műfajokkal (Kísértés, A nagy Ő) újra megnőtt a nézettség. 2004-ben átlagosan 1,65 millióan néznek ilyen típusú adásokat. Folyamatos csökkenést mutat viszont a mozifilmek nézettsége: amíg 2002-ben még 1,07 millióan ültek le képernyők elé, ha filmet vetített a csatorna, addig idén 938 ezren kíváncsiak a mozifilmekre. Egyre többen kíváncsiak a sportközvetítésekre is: 2002-ben a teljes lakosság körében átlagosan 605 ezren néztek egy-egy sporteseményt a három országos tévén, ez a szám idén 982 ezerre emelkedett a három adó esetében.

Forrás: Világgazdaság

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.