Privatizálják a szerb mobilcéget

Szerbiában felgyorsul a Mobtel mobilszolgáltató régóta tervezett privatizációja: a nemzetközi versenytárgyalást már januárban kiírhatják – közölte a szerb beruházási miniszter. Korábban már a Vodafone, a Deutsche Telekom, az osztrák Mobilkom, valamint közelebbről nem megnevezett külföldi befektetők jelezték érdeklődésüket.

MNO
2004. 12. 14. 9:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megfigyelők szerint a magánosítást nehezítheti, hogy a cég tulajdonviszonyai nem teljesen tisztázottak. A kormány még a nyáron fogadta el a Mobtel tulajdonosi szerkezetét vizsgáló kormánybizottság jelentését, amely megállapította, hogy az állam a szerbiai postaforgalmi vállalat (PTT) révén 58,76 százalékos tulajdonnal bír a vállalatban, míg a BK vállalatbirodalomhoz tartozó moszkvai székhelyű BK Treid vállalat tulajdona 41,24 százalékos.

A tulajdonjogi vita gyakorlatilag a rendszerváltás után kezdődött, miután az új hatalom túl akart adni az állami részesedésen, de kisebbségi tulajdona miatt ez akadályokban ütközött. Az állam azt állítja, hogy a BK csoport nem a tulajdonjognak megfelelő összeggel járult hozzá a Mobtel megalapításához, s 67 millió dollár helyett csak 47 millió dollárt fizetett ki, vagyis a PTT részesedése a valóságban nagyobb az alapítói okiratokban szereplő összegnél. (FigyelőnNet, Prim Online)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.