Rettegnek Kínától a brit cégek

A brit ipari cégek számára a költségcsökkentés legfőbb eszköze a gyártás külföldre telepítése, a legkedveltebb célpont pedig Kína – amelytől a legjobban félnek.

MNO
2004. 12. 27. 7:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A brit feldolgozóipari vállalatok 57 százaléka úgy tartja, hogy az elkövetkező öt évben Kína jelenti a legnagyobb fenyegetést számukra – derült ki a gépipari munkaadók szervezetének (EEF) felméréséből. Három évvel ezelőtt ugyanez az arány még csak 18 százalék volt, és két évvel ezelőtt is mindössze 27 százalék. Nyugat-Európát a 2001-es 53 százalékkal szemben ma már csak 17 százalék tartja a legfenyegetőbbnek versenyképességi szempontból, így a „régi” Európa immár Közép- és Kelet-Európánál, valamint Indiánál is kisebb veszélynek számít a brit cégek körében.

A felmérés során a cégek nem kevesebb mint 95 százaléka úgy nyilatkozott, hogy árcsökkentési nyomás nehezedik rájuk vevőik részéről. A költségek leszorításának legfőbb eszköze a külföldi gyártás: eddig már a vállalatok 42 százaléka telepítette ki az alkatrészek előállítását valamely másik országba, s az egyelőre még csak Nagy-Britanniában gyártó társaságok egyötöde készül hasonlóra. Összességében a cégek fele arra számít, hogy öt év múlva a mainál többet fog külföldön termelni. A fő beruházási célpont Kína, ugyanakkor a vállalatoknak mindössze egyötöde látja úgy, hogy az ázsiai ország inkább lehetőség, mint fenyegetés. A második legkedveltebb célország India, amelynek üzleti kultúráját a cégek jobbnak tartják az EU-énál, sőt úgy vélik, e szempontból Kína is csak kevéssel marad le az EU mögött.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.