Állami kézben marad az autópályaépítés – támogatás a Malévnak

A következő három évben 600 milliárd forintot igényel a sztrádaépítés. A finanszírozás megszervezése az Állami Autópálya-kezelő feladata lesz – hangzott el a kormányülés után. A kabinet közel 70 millió forintot fordít a délkelet-ázsiai szökőárral kapcsolatos költségekre.

MNO
2005. 02. 02. 17:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mégsem a magántőke közvetlen bevonásával épülnek a magyar autópályák, hiszen a beruházás az Állami Autópálya-kezelő Rt. kezében összpontosul – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki szerint így olcsón, biztonságosan és az autópálya-törvényben foglalt tervek szerint épülnek majd a sztrádák. Mint mondta: a Nemzeti Autópálya Rt.-től ez a cég veszi át a kiviteleztetés összes olyan feladatát, ami korábban a Nemzeti Autópálya Rt.-é volt, és építi tovább azokat a szakaszokat, amelyek ma még csak kezdeti fázisban vannak. – Ezzel a konstrukcióval garantáljuk, hogy 2006-ig, azaz ebben a kormányciklusban 431 kilométer gyorsforgalmú autóút biztosan megépülhessen, és további 400 kilométer autópálya építését kezdjük meg – közölte Kóka János.

A következő három évben 600 milliárd forintot igényel a sztrádaépítés, de ez a pénz nem közvetlenül az állami költségvetést terheli. Az Állami Autópálya-kezelő feladata lesz a finanszírozás megszervezése, az állam pedig szolgáltatási díjjal egészíti ki a matricákból származó bevételt. Ezt a konstrukciót az unió illetékes szervezete, az Eurostat is jóváhagyta – mondta a szakminiszter.

László Boglár kormányszóvivő arról adott tájékoztatást, hogy a kormány összesítette a Nemzeti Fejlesztési Terv eddigi megvalósítását. – A Nemzeti Fejlesztési Terv keretéből 5 milliárd forint került folyósításra, a kohéziós alapból 25 milliárd, az előcsatlakozási alapból, úgy mint Phare- és Sapard-pénzek pedig 20 milliárd forint. Összesen 4200 győztes pályázó kapott 200 milliárd forintnyi támogatást. A kamatok a Nemzeti Fejlesztési Terv számláját gyarapítják, ami újabb projectekre ad majd alkalmat, tehát újabb projecteket lehet finanszírozni a kamatokból – mondta László Boglár.

A kormányszóvivő beszámolt arról, hogy a kormány összesen közel 70 millió forintot fordít a délkelet-ázsiai szökőárral kapcsolatos költségekre. Majdnem 35 millió forintot kap a Malév a charterjáratok kiadásának fedezésére. 5 millió jut az utazási irodák számlával igazolt plusz költségeire, és 30 millió forintot fordítanak az önkéntesen kiutazott két orvoscsoport kiadásaira – hangzott el a kormányszóvivői tájékoztatón.

Ismét napirendre került a kabinet délelőtt kezdődött ülésén az agrártámogatások kifizetése. Erről már Németh Imre agrárminiszter tájékoztatta a Magyar Rádiót. Mint a tárca vezetője elmondta: a területalapú támogatást igénylők fele kapta meg eddig az igényelt támogatást. – További kifizetés nem szándék és forrás kérdése, ezek biztosítva vannak – jelentette ki Németh Imre. A túligénylési hibák és a téves igénylések korrekcióját kell elvégezni, mert csak ezt követően tud fizetni a hivatal. Az Európai Unió nulla toleranciát biztosít a területelszámolások tekintetében.

Németh Imre közölte azt is: az igénylésekkor elkövetett hibákat, ha kijavítják a gazdák, február végéig bizonyosan hozzájutnak a támogatásokhoz, április végéig pedig a kifizetéseket legalább 97 százalékban le is kell zárni.

Kibővíti idén az iskolatejprogramot a kormány, így a tavalyi 800 millió forinthoz képes 1,9 milliárd forintot szán erre – közölte László Boglár. A több mint kétszeres növekedés révén több önkormányzat kaphat támogatást. A szóvivő hozzátette, hogy a gyógypedagógiai, illetve az integrált képzésben részesülők esetében 100 százalékos lesz a programhoz nyújtott állami támogatás.

Forrás: Magyar Rádió, klubradio.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.