Módosították az M3-as és az M35-ös autópálya csomópontjának kiviteli terveit, és mégsem építik meg azt a két sarokforgalmi ágat, amely az autópályán keresztül összeköttetést teremtene Debrecen és Nyíregyháza között – állította szerdai sajtótájékoztatóján Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. A fideszes parlamenti képviselő bejelentette: Debrecen vezetése egyeztetést kezdeményez Nyíregyháza önkormányzatával annak érdekében, hogy a két megyeszékhely közösen lépjen fel az összeköttetést biztosító leágazások megépítése érdekében – írja a Népszabadság.
Kósa Lajos elmondta: a tervekből törölték azt a két kanyarodósávot, amelyen Debrecenből Nyíregyházára és Nyíregyházáról Debrecenbe lehetne eljutni. Mint mondta, a két város között naponta harmincezer jármű közlekedik, ezért a forgalom egy része a leterhelt 4-es útról a két várost összekötő autópályára tevődne át. Furcsának tartja, hogy a százmilliárdos beruházásba nem fér bele a 700 millió forintba kerülő két sarokforgalmi ág. A lap kérdésére, miszerint a tavalyi módosítást a szakhatóságként eljáró debreceni önkormányzat engedélyezte-e, Kósa azt válaszolta: csak a Debrecen közigazgatási határain belül lévő területeken járhatnak el szakhatóságként, így a tervezett módosításról nem volt tudomásuk.
Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere, szocialista parlamenti képviselő azt mondta: ha Kósa Lajos partner az együtt- gondolkodásban, akkor szívesen egyeztet vele a kérdés megoldásáról. Gazda László, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közgyűlési elnöke, MSZP-s parlamenti képviselő elmondta: javítja majd a közlekedés feltételeit, ha 2007-2013 között négysávossá bővítik a kétsávos 4-es főutat.
Meglepődve fogadták Kósa Lajos kifogásait a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nél. Béni Gyöngyi szóvivő elmondta: az M3-as és az M35-ös autópályák építési engedélyei 2004 tavasza óta érvényesek. Megszerzésük egyik feltétele az volt, hogy az érintett települések járuljanak hozzá a két új gyorsforgalmi út műszaki terveihez. A cég szerint érthetetlen, hogy Debrecen polgármestere, aki az egyeztetések során az elképzeléseket nem kifogásolta, miért most fogalmazza meg észrevételeit.
A szóvivő megerősítette, hogy az NA Rt. mintegy 700 millió forintot takarít meg a Debrecen és Nyíregyháza közötti közvetlen autópálya-kapcsolatot megteremtő forgalmi sávok építésének későbbre halasztásával. Szerinte a forgalmi adatok nem indokolnák, hogy a cég ennyit költsön egy alacsony kihasználtságú útszakasz megépítésére. Ennek ellenére az M3-as és az M35 építése során megteremtik a feltételeket a hiányolt két csomóponti ág távlati kialakításához.
Mentes Balázs, az NA Rt. vezérigazgató-helyettese a tegnapi nyíregyházi sajtótájékoztatóján azt mondta: a cég kész arra, hogy – amennyiben a műszaki adatok alátámasztják – a következő években mégis megépüljön a két ág.
Forrás: Népszabadság
CDU-történész: Polgárháborúhoz vezethetne az AfD betiltása
