Felemás sztrádaépítés

Mégsem építik meg azt a két sarokforgalmi ágat, amely a sztrádán keresztül közvetlen összeköttetést teremtene Debrecen és Nyíregyháza között – mondta Kósa Lajos. A fideszes képviselő szerint érthetetlen, hogy a százmilliárdos beruházásba nem fér bele a 700 millió forintba kerülő két sarokforgalmi ág.

MNO
2005. 02. 10. 10:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Módosították az M3-as és az M35-ös autópálya csomópontjának kiviteli terveit, és mégsem építik meg azt a két sarokforgalmi ágat, amely az autópályán keresztül összeköttetést teremtene Debrecen és Nyíregyháza között – állította szerdai sajtótájékoztatóján Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. A fideszes parlamenti képviselő bejelentette: Debrecen vezetése egyeztetést kezdeményez Nyíregyháza önkormányzatával annak érdekében, hogy a két megyeszékhely közösen lépjen fel az összeköttetést biztosító leágazások megépítése érdekében – írja a Népszabadság.

Kósa Lajos elmondta: a tervekből törölték azt a két kanyarodósávot, amelyen Debrecenből Nyíregyházára és Nyíregyházáról Debrecenbe lehetne eljutni. Mint mondta, a két város között naponta harmincezer jármű közlekedik, ezért a forgalom egy része a leterhelt 4-es útról a két várost összekötő autópályára tevődne át. Furcsának tartja, hogy a százmilliárdos beruházásba nem fér bele a 700 millió forintba kerülő két sarokforgalmi ág. A lap kérdésére, miszerint a tavalyi módosítást a szakhatóságként eljáró debreceni önkormányzat engedélyezte-e, Kósa azt válaszolta: csak a Debrecen közigazgatási határain belül lévő területeken járhatnak el szakhatóságként, így a tervezett módosításról nem volt tudomásuk.

Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármestere, szocialista parlamenti képviselő azt mondta: ha Kósa Lajos partner az együtt- gondolkodásban, akkor szívesen egyeztet vele a kérdés megoldásáról. Gazda László, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye közgyűlési elnöke, MSZP-s parlamenti képviselő elmondta: javítja majd a közlekedés feltételeit, ha 2007-2013 között négysávossá bővítik a kétsávos 4-es főutat.

Meglepődve fogadták Kósa Lajos kifogásait a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-nél. Béni Gyöngyi szóvivő elmondta: az M3-as és az M35-ös autópályák építési engedélyei 2004 tavasza óta érvényesek. Megszerzésük egyik feltétele az volt, hogy az érintett települések járuljanak hozzá a két új gyorsforgalmi út műszaki terveihez. A cég szerint érthetetlen, hogy Debrecen polgármestere, aki az egyeztetések során az elképzeléseket nem kifogásolta, miért most fogalmazza meg észrevételeit.

A szóvivő megerősítette, hogy az NA Rt. mintegy 700 millió forintot takarít meg a Debrecen és Nyíregyháza közötti közvetlen autópálya-kapcsolatot megteremtő forgalmi sávok építésének későbbre halasztásával. Szerinte a forgalmi adatok nem indokolnák, hogy a cég ennyit költsön egy alacsony kihasználtságú útszakasz megépítésére. Ennek ellenére az M3-as és az M35 építése során megteremtik a feltételeket a hiányolt két csomóponti ág távlati kialakításához.

Mentes Balázs, az NA Rt. vezérigazgató-helyettese a tegnapi nyíregyházi sajtótájékoztatóján azt mondta: a cég kész arra, hogy – amennyiben a műszaki adatok alátámasztják – a következő években mégis megépüljön a két ág.

Forrás: Népszabadság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.