A lap tudósítása szerint többek között komoly gondok vannak a hajtóművel és a négy méter hosszú farokrésszel. A hírt azonban szombaton már meg is cáfolta az Airbus egy szóvivője azzal, hogy a tesztelési fázis még korántsem fejeződött be, így egyenlőre szó sem lehet ilyen eredményekről.
Az ilyen stressz-tesztek során egyébként a repülőgépek minden fontos alkatrészét olyan terhelésnek vetik alá, amely egyébként csak több ezer repülési óra után következne be. Ez az eljárás azonban szükséges ahhoz, hogy a gépet forgalomba helyezhessék. A Spiegel még arról is beszámolt, hogy az 550 utast szállítani képes óriásjet hajtóműve is fejfájást okoz a tesztmérnököknek. A márciusra tervezett első repülések időpontja így könnyen eltolódhat. Az Airbus azonban továbbra is hangsúlyozta, hogy a munkálatok a tervek szerint zajlanak – adta hírül a napi.hu.
Kína–EU-csúcstalálkozó lesz Pekingben
