– Szerencsésebb megközelítés a választékot bővíteni és nem valamiféle listát felállítani. Hiszen onnan kezdve, hogy egyébként egészséges élemiszerekből kiemelünk termékcsoportokat, az mindenképpen szűkíti a forgalmazható palettát – mondta Buda Beatrix, a Magyar Ital és Áruautomata Szövetségének jogi képviselője.
Az utóbbi időben egyre több korlátozó intézkedést készülnek bevezetni az Európai Unióban. Az Európai Bizottság a gyerekeknek szóló élelmiszerreklámok ellen lépett fel. Belgium francia nyelvű iskoláiból a kólát, és az egyéb szénsavas üdítőitalokat akarják kitiltani. Olaszországban, pedig egy felmérés szerint a kilencéves gyerekek 36 százaléka túlsúlyos.
Az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet adatai szerint minden ötödik magyar gyerek elhízott. A magyar felnőttek kétharmada, pedig túlsúlyos, és ennek fő oka a gyerekkori elhízás.
A közoktatási intézményekben 2006. szeptemberében vezetnék be a büfékre és üdítőital-automatákra vonatkozó rendeleteket – közölte az RTL Klub Híradó.
Németország szembeszáll Brüsszellel
