Alonso nyerte a Malajziai Nagydíj első időmérő edzését

A Malajziai Nagydíj első időmérő edzését a renault-s Fernando Alonso nyerte, a Toyota versenyzője, Jarno Trulli, valamint csapattársa, Giancarlo Fisichella előtt. A Ferrarik alaposan leszerepeltek, Michael Schumacher csak 12., Rubens Barrichello 14. lett.

MNO
2005. 03. 19. 11:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem tévedtek a szakértők, akik azt állították, hogy a Bridgestone nagy hátrányban van a hét csapatot maga mögött tudó Michelinnel szemben, cseppet sem véletlen, hogy az első malajziai időmérőn csak a francia gyár abroncsait használó pilóták végeztek az első tizenegyben. A legjobb „japán„ a 12. Michael Schumacher lett, de ez alighanem kicsit sem vigasztalja a hétszeres világbajnokot és csapatát, a Ferrarit. A Michelin a forrósághoz évek óta jobban alkalmazkodik, mint riválisa, ekkora különbségekre azonban talán senki sem számított.

A nagy meleg egyébként nemcsak a gumikat és az autókat, hanem a pilótákat is megviseli, a BAR-os Szato Takuma például belázasodott péntek este, s mivel a pilótafülkében nemritkán 50 fok fölé is felkúszik a hőmérő higanyszála, az orvosok nem javasolták neki a hétvégi autókázást (a szabályok szerint a helyettesnek legkésőbb az időmérőn be kell mutatkoznia). Így aztán megkapta élete lehetőségét a tesztpilóta Anthony Davidson, aki minőségi autóban most mutathatja meg először, mit tud; a brit a Minardi színeiben már indult a 2002-es Magyar és Belga Nagydíjon, Paul Stoddart együttese azonban akkor is ugyanolyan gyenge volt, mint most, azaz eredményéből (két kicsúszás) sok mindent nem olvashattunk ki.

Hozzáértők szerint nagyon járt már ez a lehetőség Davidsonnak, aki tavaly, a pénteki szabadedzéseken többször is egészen káprázatos eredményekkel rukkolt elő. Korábban kapcsolatba hozták a Williams-BMW-vel, sőt, legújabban a Sauberrel is, vagyis egy esetleges pontszerző hellyel megalapozhatja jövőjét a száguldó cirkuszban. Első lehetőségét ennek ellenére kicsit elizgulta a 25 esztendős pilóta, az első malajziai időmérőn csak a 15. helyet csípte meg, megelőzve a sokat kritizált Jacques Villeneuve-öt és a tölteléket, azaz a Minardi és a Jordan embereit.

Az időmérő Davidson bemutatkozása mellett tartogatott még egy-két meglepetést, ezek közül a legnagyobb kétségkívül a Ferrari gyenge szereplése. Gumigondok ide vagy oda, azért a Ferraritól nem ezt szoktuk meg, a 12. és 14. hely bizony gyengécske. Melbourne-i kiesése miatt Schumachernek az elsők között kellett teljesítenie mért körét, azt lehetett hinni, a koszos pálya miatt ment gyengébben, ám az utolsó előttiként induló Barrichellónak még őt is sikerült alulmúlnia. Jó szokásuk szerint ők valószínűleg mindent kihoztak az autóból, a gumik és a technika azonban csak ennyire voltak elegendőek.

A Ferrarinak nemcsak a gyenge helyezések, hanem az időkülönbségek miatt is főhet a feje: Schumacherék hátránya körülbelül másfél másodperc az első helyezettel szemben, ami az idei új rendszerben (a két időmérő összesítéséből alakul ki a rajtsorrend) nehezen, vagy egyáltalán nem ledolgozható hátrányt jelent.

A tréninget egyébként sokáig a meglepően jó Toyoták uralták, előbb Ralf Schumacher, majd az edzésmenő Jarno Trulli vezetett. Egészen addig, míg a mezőny jelenlegi legjobb autójában ülő Fernando Alonso pályára nem hajtott, a spanyol kilenc századot vert az olaszra. Trulli második helyét azért megtartotta, a melbourne-i győztes Fisichella ugyanis ”csak„ a harmadik legjobb időt szállította. A Renault- és Toyota-uralmat csak a negyedik helyre befurakodott Kimi Räikkönen tudta megtörni, aki néhány ezred híján fél másodperccel verte hetedik helyen végzett csapattársát, Juan Pablo Montoyát. A Williamsnek Webber, Heidfeld sorrendben a hatodik és nyolcadik hely jutott, az Ausztráliában villogó Red Bullnak pedig be kellett érnie a 10. és 11. pozícióval (Klien megverte Coulthardot).

A kilencedik Jenson Button 1,2 másodpercet vert a debütáló Davidsonra, Massa pedig nyolc tizedet Villeneuve-re. A rajtsorrendről döntő második edzést vasárnap hajnali négy órától rendezik. – Természetesen örülök az első helynek, de annak még jobban, hogy kiválóan muzsikált az autó – nyilatkozta Alonso. ”Szerintem versenyképes lesz a holnapi futamon is, jó eredményre számítok.„

– Jó teljesítményt nyújtottam, s ugyanúgy optimista vagyok, mint Ausztráliában – fejtegette a meglepetésember Trulli, aki mosolyogni azért nem nagyon tudott. Ennek oka, hogy szombat reggel arról tájékoztatták, egyik barátja előző éjjel elhunyt. – Nagy öröm számomra, hogy ismét itt ülhetek – viccelődött a sajtótájékoztatón Fisichella. ”Kicsit bosszant, hogy elkövettem néhány apróbb hibát, s nem voltam teljesen elégedett az autóval sem. Néhány kanyarban alulkormányozottnak tűnt.„

– Túl lassúak voltunk – mondta Schumacher tömören, de mivel az újságírók nem hagyták nyugton, folytatta. ”Már a téli teszteken is tapasztaltuk, hogy kizárólag egy kört nézve nem tudjuk tartani a lépést a többiekkel, ennek oka rejtély. Hosszú távon viszont versenyképesek vagyunk, így szerintem van esélyünk vasárnap. Ma senki nem számolt a Toyotával, mégis villogott, miért ne lehetnénk holnap mi a meglepetéscsapat?„

Az első időmérő végeredménye:

1 F. Alonso Renault M 1:32.582
2 J. Trulli Toyota M 1:32.672 +0:00.090
3 G. Fisichella Renault M 1:32.765 +0:00.183
4 K. Räikkönen McLaren M 1:32.839 +0:00.257
5 R. Schumacher Toyota M 1:33.106 +0:00.524
6 M. Webber Williams M 1:33.204 +0:00.622
7 J. Montoya McLaren M 1:33.333 +0:00.751
8 N. Heidfeld Williams M 1:33.464 +0:00.882
9 J. Button BAR M 1:33.616 +0:01.034
10 C. Klien Red Bull M 1:33.724 +0:01.142
11 D. Coulthard Red Bull M 1:33.809 +0:01.227
12 M. Schumacher Ferrari B 1:34.072 +0:01.490
13 F. Massa Sauber M 1:34.151 +0:01.569
14 R. Barrichello Ferrari B 1:34.162 +0:01.580
15 A. Davidson BAR M 1:34.866 +0:02.284
16 J. Villeneuve Sauber M 1:34.887 +0:02.305
17 N. Karthikeyan Jordan B 1:37.806 +0:05.224
18 T. Monteiro Jordan B 1:37.856 +0:05.274
19 P. Friesacher Minardi B 1:39.268 +0:06.686
20 C. Albers Minardi B 1:40.432 +0:07.850

Forrás: origo

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.